روستای-وفس

روستای وفس ،ماسوله استان مرکزی، نگین طبیعت‌گردی ایران

جاذبه‌های منحصر به فرد روستای وفس در کمتر منطقه‌ای در قلب ایران یافت می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روستای وفس از توابع بخش مرکزی کمیجان، با آب و هوای مطبوع، باغات و اراضی دل انگیز تابستانی و چشم‌اندازهای بکر به ماسوله استان مرکزی و نگین طبیعت گردی این استان شهرت دارد و جاذبه‌های منحصر به فرد آن در کمتر منطقه‌ای در قلب ایران یافت می‌شود.

عضو شورای روستای وفس گفت: وفس ملقب به ماسوله استان مرکزی است و تاریخ ۳ هزار ساله این روستا نشان از ظرفیت بالقوه استان مرکزی برای گردشگری دارد.

دارابی افزود: این روستا با طبیعت زیبا و دلنشین از شمال غرب به کوه قلعه گیری و از جنوب شرقی به کوه دزلی می‌رسد و مساحت تقریبی آن ۲۰ کیلومتر مربع و ارتفاع آن از سطح دریا ۲ هزار و ۱۰۰ متر است که سرسبزی و طراوت آن در فصول بهار و تابستان به زیبایی مناطق شمال کشور است.

وی ادامه داد: علاوه بر طبیعت رنگارنگ، موقعیت استقرار و هنر معماری وفس هم دیدنی است و کوچه باغ‌های مصفای آن هر گردشگری را به وجد می‌آورد و به عنوان ظرفیت قوی اکوتوریسم استان مرکزی مطرح است.

خنکای هوای وفس سبب شده که اهالی این روستای هدف گردشگری استان مرکزی هرگز از وسایل سرمایشی نظیر کولر در تابستان استفاده نکنند.

پژوهشگر مردم شناسی هم امید به زندگی، آب هوای معتدل و کوهستانی و خانه‌های کهن و گویش سه هزار ساله تاتی را از دیگر ویژگی‌های این روستا دانست.

رضایی افزود: میهمان نوازی از ویژگی اصلی ساکنان روستای وفس است و در منازل روستاییان همیشه به روی گردشگران باز است.

منبع : همشهری آنلاین

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *