کرونا

تاثیر بحران کرونا بر افزایش قیمت در بخش گردشگری

بر اساس نتایج تحقیق جدید دانشگاه کوئین مری لندن، گردشگران به افزایش قیمت‌ها به دلیل بیماری‌ عفونی کرونا ویروس واکنش نشان می‌دهند.

به گزارش نیوز، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مشاغل ممکن است برای حفظ تقاضای بازار، تقویت کسب‌وکار و یا پوشش خسارت‌های ناشی از بیماری عفونی کنونی، راهبردهای جدید قیمت‌گذاری اعمال کنند.

همه‌گیری کووید-19 چالش‌های زیادی در همه جنبه‌های اقتصادی ازجمله گردشگری ایجاد کرده است. نتایج گزارش‌های اخیر بیان می‌کند که همه‌گیری کووید-19منجر به افزایش قیمت مواد غذایی در ایالات‌متحده و همچنین افزایش قیمت کالاهای لوکس مانند کیف‌های زنانه دست‌دوز شده است.

نتایج تحقیقات قبلی نشان داده است که بیماری‌های عفونی بر تمایل گردشگران برای سفر تاثیر می‌گذارد و گرایش آنان برای بازدید از مکان‌هایی که برای سلامتی خطرناک محسوب می‌شوند را کاهش می‌دهد.

در این تحقیق اولین شواهد در مورد تاثیر بیماری‌های عفونی بر درک مردم از تغییرات قیمت به نمایش گذاشته‌شده است. داده‌ها با استفاده از نظرسنجی‌ها و آزمایش‌های انجام‌شده به‌صورت آنلاین در فوریه 2020 جمع‌آوری شد.

نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که واکنش‌های عاطفی گردشگران در مواجهه با خدمات و قیمت‌گذاری احتمالا با تهدید بیماری‌های عفونی افزایش می‌یابد. درنتیجه آنان نیز بیشتر در معرض خطر قرار می‌گیرند.

این یافته‌ها دلالت بر صنعت گردشگری دارد که تلاش می‌کند تا از تاثیر بیماری همه‌گیر کرونا بهبود یابد.

دکتر یوانسی هو، مدرس ارشد بازاریابی در دانشگاه کوئین مری لندن گفت: “هنگامی‌که یک مقصد با تهدید یک بیماری عفونی مانند کووید-19روبرو است، مشاغل گردشگری که در مقصد کار می‌کنند باید در ارائه تخفیف یا تبلیغات، راهبردهای قیمت‌گذاری پویا یا تبعیض قیمت محتاط باشند.”

نتایج این مطالعه همچنین نشان می‌دهد، درجایی که باید یک راهبرد جدید قیمت‌گذاری عملی شود، ارائه‌دهندگان خدمات گردشگری و خدمات باید توجه ویژه‌ای به ارتباط این تغییرات قیمت به مشتریان به‌طور واضح و موثر داشته باشند.

دکتر هو اضافه کرد: “مشاغل جهانگردی باید تعادل بین سودآوری کوتاه‌مدت و پایداری تجارت بلندمدت را در نظر بگیرند. تصمیم‌گیری در مورد افزایش قیمت در هنگام شیوع بیماری عفونی باید بااحتیاط انجام شود، حتی اگر امکان افزایش هزینه‌های عملیاتی باشد. ”

نتایج این تحقیق در نشریه سالانه تحقیقات گردشگری منتشرشده است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *