لالجین

پیگیر راه‌اندازی اقامتگاه بومگردی در لالجین هستیم

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لالجین گفت: پیگیر راه‌اندازی اقامتگاه بومگردی در بخش لالجین هستیم.

محمدرضا قادری در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: در حال حاضر در شهر لالجین، دو اقامتگاه بومگردی در روستای آق‌بلاغ لتگاه وجود دارد و پیگیر راه‌اندازی اقامتگاه بومگردی در بخش لالجین هستیم.

وی درباره تأثیر اقامتگاه‌های بومگردی در جذب گردشگر توضیح داد: به نظر می‌رسد مردم از شهرنشینی و رفتن به هتل و مهمانسرا خسته شده‌اند و خانه‌های بومگردی می‌تواند مردم را به اصالت خودشان برگرداند، هموطنان دوست دارند آزادی را در این خانه‌ها تجربه کنند بنابراین اگر تبلیغات و حمایت خوبی از اقامتگاه‌های بومگردی صورت بگیرد، استقبال بالا می‌رود.

قادری در رابطه با وضعیت سفال لالجین در روزهای کرونایی بیان کرد: وضعیت شهر جهانی سفال خوب نیست، یکی از دلایل شیوع کروناویروس است که در صادرات سفال، فعالیت کارگاه‌ها و حضور کمرنگ گردشگر تأثیر گذاشته است، علت دیگر هم مسدود شدن مسیر لالجین در یک‌ ماه اخیر بود.

وی با بیان اینکه صنعتگران لالجینی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند و منتظر دریافت تسهیلات هستند، اضافه کرد: دولت پیش بینی کرده است به کارفرمایانی که بیمه بوده و کارگرهایش را بیکار نکرده باشند، ۱۲ میلیون تومان تسهیلات کرونا تعلق بگیرد.

قادری ادامه داد: طرح جدید ابلاغی دولت هم مشمول افرادی است که بیمه ندارد، این کارگران به صورت انفرادی یا خویش فرما کار می‌کنند و می‌توانند در سامانه کارا ثبت نام و تسهیلات دریافت کنند.

وی در رابطه با مزیت‌های راه آهن همدان- سنندج برای لالجین مطرح کرد: این راه آهن از نظر استراتژیک به سود لالجین است و صادرات سفال می‌تواند راحت‌تر و بهتر صورت بگیرد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *