یزد

گردشگران خارجی از تجربه‌ محرم یزد می‌گویند

مسئول کمیته گردشگری مذهبی و معنوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد از برگزاری محرمی خاص و مجازی برای مقابله با اسلام هراسی در سال جاری خبرداد.

«محمد مهدی رجائی فرد» با اشاره به شیوع موج دوم کرونا اظهار کرد: باتوجه به این مسئله، هیئت‌های مذهبی استان یزد، عزاداری‌های خود را به صورت غیرحضوری برگزار و برنامه‌های کمیته مذهبی معنوی نیز به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی از نبود گردشگران خارجی در روزهای کرونایی خبر داد و گفت: در کمیته گردشگری مذهبی – معنوی، سعی در مقابله با جو سنگین نادرست رسانه‎های غربی در رابطه با ایران هراسی و اسلام ستیزی است که هر ساله گردشگران پس از شرکت در مراسم‌ها درک تناقض‌های ایجاد شده راحت و حتی خود به عنوان سفیران فرهنگی ایران و اسلام، واقعیت‌ها را منتقل می‌کردند.

رجایی‌فرد افزود: امسال با توجه به شرایط موجود امکان چنین مسئله‌ای برای یزد وجود ندارد و برنامه‌های عزاداری از آرشیو سال‌‎های قبل تولید محتوا و در فضای مجازی منتشر خواهد شد تا این کمیته مانند هر سال، رسالت اصلی خود را به سرانجام برساند.

این مسئول با تاکید بر ایجاد ارتباطی مجازی با گردشگران خارجی تصریح کرد: تلاش می‌‎شود با گردشگران خارجی که در سال‌های قبل در مراسم‌های عزاداری محرم یزد شرکت کردند، ارتباط مجازی برقرار و تجارب و بازخوردهای مثبت حضورشان در مراسم را به زبان خود در فضای مجازی نشر دهیم.

وی با اشاره به راه اندازی پویش‎های فرهنگی در این ایام خاطرنشان کرد: این کمیته سعی بر مشارکت در انجام فعالیت‌های خیر گروهی مثل کمک به مستضعفان شرکت و در پویش‌هایی مانند آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مشارکت داشته، از طرفی با همکاری کمیته‎های گردشگری الکترونیک، تولید محتوا، کودک و خوراک وهمچنین راهنمایان و طلاب واقعه‎های محرم را داستان سرایی کرده و تلاش می‌کنیم آداب و رسوم عزاداری‌های یزد را در فضای مجازی و در کشورهای مختلف با هشتگ (#محرم را مجازی ببینیم) به نمایش بگذاریم.

رجایی فرد با اشاره به همکاری اوقاف در تهیه بروشورهای محرم گفت: شناسایی ۱۳ محله با ۱۳ آداب و رسوم و همچنین تولید محتوا در قالب کمپین «یک تا ۱۳ محرم» در فضای مجازی نیز در دستور کار است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی یزد، مسئول کمیته گردشگری مذهبی استان در پایان خاطرنشان کرد: همه این برنامه‌ها با همت اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری یزد و با همکاری صدا و سیما، اداره کل اوقاف و دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران و همچنین تلاش راهنمایان و دوستان بخش خصوصی گردشگری و مسئولین حسینیه‌ها و تکایا در حال انجام بوده تا آرشیوی از مراسم‌های عزاداری ‌محرم در سال‎های گذشته را تهیه کنیم.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *