دریاچه نمک گرمسار

دریاچه نمک گرمسار میراث طبیعی ملی شد

دریاچه نمک گرمسار در استان سمنان در فهرست میراث طبیعی ملی به ثبت رسید و از این پس هر گونه دخل و تصرف و تخریب یا تغییر آن ممنوع است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهوش کمالی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرمسار روز شنبه ۲۵ مرداد گفت: در نامه‌ای از سوی علی اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استاندار سمنان، مراتب ثبت این اثر ملی اعلام شد. دریاچه نمک گرمسار به دلیل اینکه در فهرست آثار ارزشمند طبیعی کشور قرار دارد، به شماره ۵۹۱ در فهرست میراث طبیعی ملی به ثبت رسید.

وی افزود: دریاچه نمک گرمسار پس از ثبت ملی تحت نظارت و حمایت وزارت میراث‌فرهنگی است و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت اثر شود، ممنوع است.

کاروانسرای شاه عباسی ایوانکی، معادن نمک، منطقه نمونه گردشگری«بنه کوه»، موزه اقوام، آب انبار بزرگ (کافه آب انبار)، موزه علم و صنعت، بازارچه صنایع‌دستی، روستای تاریخی و هدف گردشگری قاطول، جاده سنگ فرش(شاه عباسی)،کاروانسرای شاه عباسی(قصر بهرام) از جمله جاذبه‌های گردشگری گرمسار است.

به تازگی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سه نامه مراتب ثبت ۱۳ اثر میراث‌فرهنگی ناملموس را به استاندار سمنان ابلاغ کرد. بیش از یک هزار و ۸۳۳ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی در استان سمنان شناسایی شده و ۸۵۶ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

منبع:همشهری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *