موزه هنر مدرن

پایان تعطیلات کرونایی موزه «هنر مدرن»

موزه «هنر مدرن» نیویورک پس از پنج ماه تعطیلی به دلیل شیوع کرونا، از ۲۷ اوت (۶ شهریور ۹۹) پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اندرو کوئومو فرماندار نیویورک جمعه گذشته (۲۴ مردادماه) اعلام کرد: موزه‌ها، نگارخانه‌ها و دیگر مراکز فرهنگی ایالت نیویورک می‌توانند از تاریخ ۲۴ اوت (۳ شهریور)، با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی فعالیت خود را از سر گیرند.

با اعلام این خبر، متولیان موزه هنر مدرن تصمیم به بازگشایی این موزه گرفتند که به عنوان یکی از تاثیرگذارترین موزه‌های هنر مدرن در جهان شناخته می شود. بازدید از این موزه در یک ماه اول پس از بازگشایی رایگان است.

موزه هنر مدرن نیویورک یکی از مهم‌ترین موزه‌های هنرهای مدرن جهان است که در سال ۱۹۲۹ میلادی تاسیس شد. کلکسیون این موزه مجموعه‌ بی‌نظیری از آثار هنری مدرن و معاصر جهان در حوزه‌هایی چون معماری، طراحی، نقاشی، مجسمه‌سازی، عکاسی، کتاب‌های مصور، فیلم و رسانه‌های الکترونیکی را دربرمی‌گیرد.

موزه هنر مدرن

 

موزه متروپولیتن نیویورک که سالانه چیزی حدود ۷ میلیون بازدیدکننده دارد نیز پس از شش ماه تعطیلی، سرانجام در روز ۲۹ اوت (۸ شهریور) بازگشایی می‌شود. درهای موزه هنر آمریکایی ویتنی نیز از سوم سپتامبر (۱۳ شهریور) به روی علاقه‌مندان باز می‌شود.

سالن‌های مربوط به حوزه هنرهای نمایشی اما تا پایان سال جاری میلادی همچنان تعطیل خواهند بود. تعطیلی تئاترهای برادوی (پایتخت تئاتر جهان) نیز دستکم تا ژانویه ۲۰۲۱ (دی- بهمن ۹۹) ادامه دارد.

ویروس کرونا موسوم به کووید-۱۹  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر بیش از ۲۱ میلیون نفر را مبتلا کرده است که از این میان بیشتر از ۷۷۰ هزار نفر جان باخته‌اند.

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت ها شده و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشته است.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *