گردشگری

واکسن احیا اقتصادی آژانس‌های گردشگری کشور چیست؟

محمد محب خدایی معاون سابق گردشگری وزارت میراث فرهنگی در یادداشتی که آن را در اختیار خبرگزاری مهر قرار داد؛ یک راهکار برای احیای اقتصادی آژانس های مسافرتی کشور ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر با وجود افزایش بحران کرونا در دنیا و به تبع آن در ایران، بسیاری از مشاغل، تأسیسات و صنایع کشور تحت تأثیر قرار گرفته و به مرز ورشکستگی نزدیک شده اند، صنعت گردشگری با بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان ضرر ناشی از بحران کرونا در کشور در شش ماه گذشته یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی کشور بوده است.

در بین تأسیسات گردشگری، آژانس‌های مسافرتی کشور وظیفه تبلیغات و بازاریابی تمام محصولات گردشگری را بعهده دارند و می‌توانند در محدوده اماکن مستقر خود چه به عنوان مقصد گردشگری یا ظرفیت‌های محصولات گردشگری در جهت ایجاد جریان‌های اقتصادی، تور (نت ورک اجرایی) تعریف کرده و به خروج این صنعت از بحران کنونی کمک کنند.

بر مبنای آماری که پلیس راهور کشور در جلسه دو سال قبل ستاد سفر کشور داد ۶۰ درصد مرگ و میرها و جراحات تصادفات جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد. بنابراین برای کاهش تصادفات در این محور، با استقرار ایستگاه‌هایی که محل تبلیغات برندها، ظرفیت‌های تولیدی، سوغات، گردشگری و فرهنگی شهر مورد نظر، به همراه ارائه دمنوش و قهوه رایگان در جهت کاهش خستگی و ایجاد نشاط برای ادامه مسیر و اطلاع رسانی با محوریت کاهش تصادفات می‌توان اقدامات اجرایی به عمل آورد.

مطالعاتی که در بخش خصوصی انجام شد، نشان داد که شرکت‌های بیمه‌ای کشور از بابت ۲۱ میلیون بیمه نامه شخص ثالث صادر شده نزدیک به ۹,۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ در آمد داشته اند که در مقابل ۸,۵۰۰ میلیارد تومان برای ۹۵۰ هزار کارت بیمه نامه شخص ثالث یعنی ۴.۷ درصد کارت صادره ضرر و زیان ناشی از تصادفات را پرداخت کرده اند و اگر بر همین مبنا محاسبات سال ۹۹ را انجام دهیم در مقابل ۱۷,۰۰۰ میلیارد تومان باید مجدد نزدیک به ۱۵,۵۰۰ میلیارد تومان ضرر و زیان پرداخت کنند.

حال اگر ۷۰ درصد این مبلغ که در حوزه دیه و جراحاتی که در نتیجه تصادفات ۶۰ درصدی که در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق افتاده است، با ایجاد و مدیریت آژانس‌های کشور در این بخش سرمایه گذاری شود، عملاً کمک بزرگی به جهش تولید، رونق اقتصادی، معرفی ظرفیت‌های تولیدی، مراکز تجاری و گردشگری شهرها، به همراه انجام وظایف مسولیت‌های اجتماعی و ایجاد اشتغال می‌شود.

این موضوع می‌تواند با مشارکت وزارت راه و شهرسازی، شهرداری‌ها، شرکت‌های بیمه‌ای، تحت مدیریت آژانس‌های هر منطقه اجرایی شود و با ایجاد درآمد از محل تبلیغات و کاهش هزینه‌های بیمه‌ای و مشارکت شهرداری‌ها برای آژانس‌های کشور خواهیم بود لذا مساعدت دولت برای ایجاد چنین بخشی در قالب مدیریت انجمن آژانس‌های کشور می‌تواند در این مقطع بزرگترین کمک به برون رفت بخش‌های مختلف اقتصادی به ویژه آژانس‌های کشور باشد.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *