سفر

تحریک مردم به سفر با وام ۴ درصدی

جلسه شورای معاونان وزارت میراث فرهنگی درحالی برگزار شد که وزیر میراث فرهنگی،سفر را در شیوع کرونا بی تاثیر دانست. مدیرعامل کانون جهانگردی نیز از ارائه وام برای تحریک مردم به سفر خبر داد.

‌به‌گزارش خبرگزاری مهر، جلسه شورای معاونان و مدیران استانی با حضور علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت، محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی، ولی تیموری معاون گردشگری، پویا محمودیان معاون صنایع دستی، ساسان تاجگردون معاون سرمایه‌گذاری، مدیران ستادی و مدیران عامل مؤسسات تابعه روز شنبه اول شهریورماه در سالن فجر برگزار شد. در این جلسه مدیران کل استانی به صورت وبینار حضور داشتند.

در ابتدای جلسه مونسان بیان کرد: «در سطح ملی به کرات این موضوع مطرح است که سفر موجب تشدید کرونا می‌شود، در صورتی که عدم رعایت فاصله اجتماعی، ازدحام و عدم استفاده از ماسک عامل اصلی شیوع است و سفر کمترین تأثیر را دارد.»

او با اشاره به ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهوری در خصوص صدمه به صنعت گردشگری افزود: «در این نامه به رئیس‌جمهوری محترم تاکید کرده ام که در صورت ادامه این روند، صنعت گردشگری صدمه جبران‌ناپذیری متحمل خواهد شد. در نیمه دوم سال موج بزرگ بی‌کاری را شاهد خواهیم بود. بسیاری از مردم تمام سرمایه زندگی خود را برای احداث تأسیسات گردشگری سرمایه‌گذاری کرده‌اند که با شرایط به وجود آمده امیدی به درآمد و بازپرداخت وام‌ها وجود ندارد.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تأکید بر پیگیری پروژه‌های بزرگ نیمه‌کاره در استان‌ها متذکر شد: «پروژه‌های متنوعی در استان‌ها، برای افتتاح در هفته دولت آماده بهره‌برداری هستند. مدیران کل استان باید تکمیل پروژه‌های اثرگذار استان را در اولویت کار خود قرار دهند.»

مصوبه‌ای برای لغو سفر در ستاد کرونا نیست

در ادامه ولی تیموری معاون گردشگری در خصوص امهال وام‌ها تا پایان سال بیان کرد: «کلیات حمایت ویژه از صنعت گردشگری و صنایع‌دستی در صورت‌جلسه ستاد اقتصادی درج شده است و صحبتی درباره محل تأمین بودجه مطرح شده است. در جلسه فردا با نهاوندیان که بسیار حیاتی است نتیجه نهایی حاصل خواهد شد.»

او با تأکید بر اینکه در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه‌ای در خصوص لغو سفر وجود ندارد توضیح داد: «با توجه به اینکه تنها یک ماه برای انجام سفر فرصت باقی مانده است مدیران کل استانی باید در جلسات استان از انجام سفر دفاع کنند و با اتخاذ تصمیمات درست و تشدید نظارت‌ها به انجام سفر کمک کنند.»

تحریک مردم به سفر با پرداخت وام ۴ درصدی

در این جلسه حسین اربابی مدیرعامل کانون جهان‌گردی و ایران‌گردی به تصویب وام ۵۰۰ میلیارد تومانی در هیئت مدیره یکی از بانک‌ها اشاره کرد و افزود: «این وام سفر با سود ۴ درصدی برای عموم مردم در نظر گرفته شده است که البته احتمال افزایش آن تا ۲۰ هزار میلیارد تومان وجود دارد.»

او با بیان اینکه تحقق این موضوع بستگی به وزارتخانه خواهد داشت، افزود: «این وام که چهار ماه تنفس دارد و مدت بازپرداخت آن نیز هشت ماهه است می‌تواند عاملی برای تحریک بازار و تقاضا باشد.»

اربابی با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه در چند روز آینده نهایی می‌شود، ادامه داد: «با تزریق این رقم به حوزه گردشگری، ریسک بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به تأسیسات گردشگری نیز پایین خواهد آمد.»

در این نشست مدیران کل استانی گزارشی درباره پروژه‌های آماده بهره‌برداری در هفته دولت، ارائه دادند.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *