سلامت

صدور ویزای الکترونیکی سلامت برای گردشگران حوزه خلیج فارس

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری فارس گفت: این استان ویزای الکترونیکی سلامت برای گردشگران حوزه خلیج فارس صادر می‌کند و در همین زمینه تورهای آشناسازی داخلی و خارجی با جاذبه‌های مذهبی و گردشگری در دست اقدام است.

به گزارش همشهری آنلاین  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، سید علی‌نقی طبیب لقمانی افزود: فراهم‌کردن زمینه سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی و افزایش سهم این بخش در فعالیت میراث فرهنگی و گردشگری اهمیتی بسزا دارد، از این رو جلب حمایت بخش‌های دولتی، غیردولتی و تعاونی در این زمینه ضروری است.

وی، با اشاره به ثبت شهر آباده به عنوان شهر جهانی منبت در فهرست میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) و ثبت جهانی شدن شهر شیراز به عنوان شهر صنایع دستی و همچنین ثبت ۸ اثر تاریخی محور ساسانی در فهرست میراث جهانی یونسکو، اظهار داشت: دستاوردهای دولت در معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری فارس شایان توجه است؛ در همین زمینه دبیرخانه رویدادهای گردشگری و کمیته پژوهشی رویدادهای گردشگری فارس ایجاد خواهد شد که این امر گامی مهم در پیشبرد اهداف مدنظر به ‌شمار می‌رود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری فارس، همچنین از برنامه‌ریزی برای میزبانی استان از فعالان رسانه‌ای بخش گردشگری کشور سخن گفت و افزود: تلاش برای راه‌اندازی دفاتر اطلاع‌رسانی در بازارهای هدف اصلی گردشگری در حوزه سلامت به منظور نشر اطلاعات دقیق و جامع از توانمندی‌ها و ظرفیت گردشگری استان در دستور کار است.

لقمانی بیان کرد: این مهم از طریق تهیه و ارائه بسته‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی در بازارهای اصلی هدف گردشگری و برای بهبود و تحکیم چهره استان به عنوان مقصدی معتبر و قابل رقابت در حوزه گردشگری انجام می‌شود.

وی، همچنین تسهیل حضور فعالان اقتصادی و گردشگری استان در نمایشگاه های معتبر گردشگری در بازارهای اصلی هدف مانند برلین (مرکز آلمان)، اسپانیا، لندن (مرکز انگلستان)، میلان(دومین شهر پُر جمعیت ایتالیا)، ژاپن، مسکو (مرکز روسیه) و دبی (امارات متحده عربی) را ضروری خواند و ادامه داد: حضور فارس در رویدادهای جهانی فرهنگی و ورزشی، نقش مهمی در ارتقای جایگاه فرهنگی استان دارد و تاکنون بیش از ۱۰۸ نمایشگاه وجشنواره گردشگری در فارس برگزار شده است.

منبع:همشهری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *