لرستان

مهمترین راهکارهای توسعه گردشگری در لرستان چیست؟

یک دکترای برنامه‌ریزی شهری‌ مهمترین راهکارهای توسعه گردشگری در لرستان را تشریح کرد.

سودابه هراتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ‌ تبلیغات یک عامل بسیار تاثیرگذار در پذیرش گردشگر خواهد بود که باید در راستای آن امکانات و ‌خدمات شهری و گردشگری طبیعی بین شهرها و مناطق بکر مهیا می‌شد.

وی با اشاره به مشکلات و وضعیت گردشگری در لرستان، اضافه کرد: آنچه جای ‌بسی تعجب دارد این است که چرا در سالیان گذشته ایام نوروز برای مکان‌های تاریخی و تفریحی لرستان بلیت رایگان شده و در ‌قسمت‌هایی که مواد خوراکی و خانگی عرضه می‌شود، به صورت قیمت پایین به گردشگران فروخته می‌شود.

هراتی افزود: سالیان گذشته در ایام نوروز شاهد ‌بودیم بیشتر مسافران در چادر و یا به صورت موقت ساکن بودند و این خبر خوشحال ‌کننده نیست که چند هزار نفر از این شهر و استان وارد و خارج شدند و پولی از آنها عاید استان نشد.

این مدرس دانشگاه افزود: عدم توسعه گردشگری لرستان نشان از ضعف مدیریتی است.

وی خاطرنشان کرد: ‌ اصفهان نمونه بارزی برای استفاده از تجربه پذیرش گردشگر و ایجاد درآمد در ایام ‌تعطیل و فروش بلیت برای مکان‌های تاریخی و تفریحی است.

هراتی گفت: استفاده از پتانسیل های طبیعی محیط برای ارتقای شرایط زیست محیطی ‌یکی از مهمترین راهکارهای توسعه گردشگری در لرستان است.

این مدرس دانشگاه افزود: برای افزایش ورود گردشگران به لرستان در آینده باید بسته‌های گردشگری و تبلیغات مشتری با جاذبه توریستی اطراف را ارائه داد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *