سمنان

سفر حدود 2000گردشگر خارجی به سمنان

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از اجرایی شدن12 پروژه سرمایه‌گذاری و زیرساخت گردشگری در استان سمنان خبر داد.

محمد طاهریان 3 مهر ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: سه پروژه از این پروژه‌ها مربوط به سرمایه گذاری و 9 پروژه نیز در حوزه زیرساخت‌های صنعت گردشگری در این استان است.

وی ادامه داد: پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری شامل ارائه مجوز ایجاد، اصلاح و تکمیل مجتمع گردشگری گرمسار با صرف  215 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای 40 نفر، واحد اقامتی و پذیرایی در مجتمع خدماتی و رفاهی میامی با صرف 44 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای 22 نفر و ساخت هتل سه ستاره میامی با صرف 361 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 67 نفر است.

طاهریان گفت:«پروژه‌های زیرساختی نیز شامل قیرپاشی و آسفالت پیغمبران سمنان با صرف یک میلیارد و 900 میلیون ریال، اجرای عملیات خاکی مسیر افتر به آبگرم با صرف 27 میلیارد ریال، برج نوری در زائرسرای بیارجمند و سرخه با صرف یک میلیارد و 500 میلیون ریال، برق‌رسانی به قلعه پنهان بهرام با صرف دو میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار است.

وی اضافه کرد: اجرای کانال زهکش مسیر قصر بهرام با صرف پنج میلیارد و 500 میلیون ریال، نصب تابلوی معرفی قصر بهرام با صرف 980 میلیون ریال، قیرپاشی و آسفالت مسیر منطقه دشت شاد با صرف اعتبار دو میلیارد و 600 میلیون ریال، موزه بزرگ سمنان با اعتباری 34 میلیارد ریالی و مجتمع گردشگری و فرهنگی سرخه با اعتباری 400 میلیارد ریالی از دیگر پروژه‌های در حال ساخت در حوزه صنعت گردشگری در این استان پهناور است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از اقامت 158 هزار 275 گردشگر داخلی و یک هزار و 976 گردشگر خارجی از ابتدای مهر ماه سال گذشته تا کنون در این استان خبر داد.

در استان سمنان 90 اقامتگاه بوم‎گردی، 15 هتل و مهمانسرا، 14 اقامتگاه سنتی، پنج مهمانپذیر، پنج مجتمع گردشگری، 79 خانه مسافر، یک هتل آپارتمان، دو مرکز تفریحی سرگرمی، یک اردوگاه، یک متل، 31 دفتر خدمات مسافرتی، 42 رستوران بین راهی، 19 سفره خانه سنتی و سه موسسه آموزش گردشگری فعال است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *