قالیشویان

مراسم سنتی قالیشویان در مشهد اردهال برگزار نمی‌شود

مراسم سنتی قالیشویان که هر سال در دومین جمعه مهرماه برگزار می‌شد، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و قرمز بودن وضعیت شهر کاشان و مناطق اطراف در مشهد اردهال برگزار نمی‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عباسعلی قپانی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه کاشان در نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی مراسم عزاداری حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) گفت: با توجه به اعلام وضعیت قرمز در شهرستان کاشان کلیه برنامه‌های آیین قالیشویان لغو و درب‌های حرم و صحن بسته است. مهر سال ۱۳۹۹ هیچ‌گونه مراسم و برنامه تحت عنوان قالیشویان نداریم و شب‌های چهارشنبه و پنجشنبه صرفا در فضای باز صحن آستان مبارک به مناسبت شهادت حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) به صورت محدود با رعایت موارد بهداشتی برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هر نوع اسکان موقت در منطقه اردهال ممنوع است افزود: همه مسیرها و راه‌های منتهی به مشهد اردهال مسدود و از ورود افراد غیر بومی به منطقه جلوگیری می‌شود. ما مسئول تامین امنیت و حفظ جان شهروندان هستیم. متاسفانه نتیجه مسافرت‌ها، برگزاری مراسم و همچنین بازگشایی مدارس در حال نمایان شدن است و در حال حاضر ورودی بیمارستان شهید بهشتی کاشان وضعیتی بسیار نگران‌کننده دارد.

قپانی‌پور در پایان اظهار داشت: فهرست هیات‌های متخلف که با نادیده گرفتن مسائل بهداشتی سلامت جامعه را به خطر انداخته‌اند تحویل دادستانی شده و با همه متخلفین برخورد می‌شود. از هیات‌هایی هم که با بزرگ‌منشی هزینه‌های برگزاری مراسم خود را به سمت کمک به معیشت مردم و کمک به کادر درمانی برده‌اند تقدیر می‌شود.

مراسم سنتی قالیشویان هر سال در دومین جمعه مهرماه به یاد شهادت علی بن محمد با شور و غوغای وصف‌ناپذیر همراه با عزاداری و نوحه‌خوانی در مشهد اردهال کاشان در استان اصفهان برگزار می‌شود.

منبع:همشهری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *