آب و آتش

گذر گردشگری «آب و آتش» افتتاح شد

گذر گردشگری آب و آتش در هفته منسوب به تهران و گردشگری، افتتاح شد. این گذر در واقع بازارچه‌ای برای عرضه صنایع خلاق هنری، جلوه‌هایی از صنایع دستی ایرانی ‌و سوغات است.

به گزارش ایسنا، حسن خلیل‌آبادی ـ رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران ـ در مراسم افتتاحیه این گذر با اشاره به توسعه گردشگری شهری گفت: معتقدم با تمام سختی‌ها و موانعی که سر راه حوزه گردشگری وجود دارد باید روی پای خود بایستیم و گردشگری در کشور خصوصا در کلان‌شهر تهران باید حرف اول را بزند، چراکه این کشور سرشار از تاریخ، فرهنگ و تمدن است و پتانسیل آن را دارد که تمام حوزه‌های گردشگری را در آن فعال کنیم و توسعه دهیم.

احمد مسجدجامعی ـ عضو شورای اسلامی شهر تهران ـ نیز تهران را حائز ظرفیت‌های بسیار برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری دانست و افزود: اراضی عباس‌آباد و سایر مراکز تفریحی و گردشگری تهران به همراه موزه‌ها و… می‌تواند مقصدی ایده‌آل برای گردشگران داخلی و خارجی باشد و مجموعه مدیریت شهری در کنار سایر نهادهای مرتبط باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

همچنین ابراهیم پورفرج ـ رییس جامعه تورگردانان ایران ـ با اشاره به ظرفیت گردشگری عباس‌آباد تهران، یادآور شد: وجود چنین مناطق گردشگری علاوه بر این‌که می‌تواند محیطی برای گردشگری شهروندان تهرانی و گردشگران ایرانی باشد می‌تواند منطقه‌ای جذاب برای توریست‌های خارجی باشد و کاری کند تا این گردشگران تهران را تنها محلی برای گذر ندانسته و چند روزی را در پایتخت بمانند. پل طبیعت از جمله جاذبه‌هایی است که گردشگر خارجی کنجکاو خواهد بود تا آن را از نزدیک ببیند.

سیدمحمدحسین حجازی ـ مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد ـ نیز افتتاح گذر گردشگری آب و آتش را یکی از قطعات پازل گردشگری شهری در کلان‌شهر تهران دانست که می‌تواند به توسعه گردشگری با محوریت صنایع دستی و سوغات کمک کند و در ادامه گفت: وجود بخش‌های مختلف فرهنگی، تفریحی، گردشگری، علمی و… در مجموعه اراضی عباس‌آباد توانسته است تا حد بسیاری، ضعف فقدان فضاهای عمومی برای خانواده‌ها در تهران را پوشش دهد.

گذر آب و آتش به وسعت ۳۶۰۰ متر دارای ۴۰ غرفه است که به منظور ارائه خدمات در حوزه صنایع دستی و صنایع خلاق طراحی شده و از ۱۲ مهرماه فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گفته مسؤول هنرمندان گذر گردشگری آب ‌و آتش،  رویکرد این مجموعه بیشتر حمایت از هنرمندان شناخته‌نشده است که برند نیستند و این فضا فرصتی برای معرفی هنر و توانمندی‌های آن‌ها خواهد بود.

ساعت فعالیت گذر گردشگری آب و آتش همانند دیگر بخش‌های مجموعه عباس‌آباد در عصرها و شبانگاهی خواهد بود.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *