بیستون

“ویدئو مپینگ” در محوطه میراث جهانی بیستون اجرایی می‌شود

مدیر مجموعه پایگاه جهانی بیستون گفت: در نظر داریم با اخذ اعتبارات مورد نیاز پروژه ویدئو مپینگ مجموعه جهانی بیستون را اجرایی کنیم.

صامت اجرایی در گفت و گو با ایسنا، از تشکیل هیات امنای مجموعه جهانی بیستون خبر داد و اظهار کرد: هرچند این پایگاه جهانی در سنوات گذشته هم هیات امنا داشته، اما نحوه مدیریت و رویکرد هیات امنایی که اخیرا تشکیل داده‌ایم، با گذشته متفاوت است.

وی تصریح کرد: در این راستا، یک حساب بانکی اختصاصی برای پایگاه جهانی بیستون بازگشایی کرده ایم تا از این پس تمام درآمد حاصل از بلیط فروشی این مجموعه به جای واریز به حساب خزانه، به حساب خود پایگاه واریز شود. هیات امنا هم بر هزینه کردها و مصرف درآمدهای حاصل شده نظارت خواهد داشت .

مدیر پایگاه جهانی بیستون اضافه کرد: در رویکرد جدیدی که در مجموعه ایجاد شده، این بستر فراهم شده که بتوانیم به راحتی برای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف اسپانسر بگیریم و از توان بخش خصوصی و جذب کمک مالی داخلی و خارجی استفاده کنیم.

وی بااشاره به مشکلاتی که کرونا بر سر راه پیش رفتن برنامه‌های مجموعه پایگاه جهانی بوجود آورده، اظهار کرد: برنامه ریزی کرده بودیم از محل درآمدهای حاصل از بلیط فروشی مجموعه بتوانیم هزینه نیروهای کارشناسی که درآن مشغول به فعالیت هستند را تامین کنیم تا اعتباراتی که از وزارت میراث فرهنگی و استان می‌گیریم را صرفا جهت ساماندهی، حفاظت و مرمت مجموعه صرف کنیم که این برنامه‌ها به علت شیوع بیماری کرونا به هم ریخته شد.

اجرایی تاکید کرد: همچنین برنامه داریم از کمک بخش خصوصی برای بحث گردشگری، توسعه و ساماندهی محوطه، اجرای برخی پروژه‌های گردشگری همچون غرفه‌های صنایع دستی، رستوران و … استفاده کنیم که این هم فعلا به دلیل بیماری کرونا به نتیجه قطعی نرسیده است.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو به آخرین وضعیت برخی از پروژه‌های عمرانی مجموعه جهانی بیستون اشاره کرد و گفت: سال گذشته با تلاش‌ فرمانداری هرسین حدود شش میلیارد تومان اعتبار برای اجرای چند پروژه عمرانی در مجموعه جهانی بیستون اختصاص یافت که ابتدا تنها 30 درصد آن تخصیص پیدا کرده بود، اما با پیگیری های فرمانداری، میراث فرهنگی و همکاری استانداری این اعتبار بصورت 100 درصد تخصیص پیدا کرد.

مدیرپایگاه جهانی بیستون یادآورشد: در نظر داشتیم با این اعتبار چند پروژه را در مجموعه جهانی اجرا کنیم، اما متاسفانه هرچه پیش رفتیم از دلار 12 هزار تومانی به دلار 24 هزار تومانی رسیدیم و عملا با این اعتبار تنها می شد یک پروژه را اجرا کرد.

وی اعلام کرد: در این راستا، برنامه ریزی شد که پروژه “ویدئو مپینگ” را در محوطه مجموعه پیاده کنیم، به این شکل که روی دیواره فرهاد تراش همانند پرده سینمایی تاریخ بیستون را نمایش دهیم.

اجرایی یادآورشد: از آنجایی که نیاز بود برخی از تجهیزات را از خارج از کشور وارد کنیم،  اما با مشکلات تحریم و بالا رفتن نرخ ارز مواجه شده بودیم، لذا این کار طولانی شد و در نهایت اعتباراتی که به سختی گرفته بودیم، برگشت خورد.

وی در پایان از تداوم پیگیری‌ها برای جذب مجدد این اعتبار خبرداد و گفت: استاندار قول هایی را در این ربطه به ما داده و از سوی دیگر در نظر داریم که از حمایت بخش خصوصی نیز برای این کار استفاده کنیم.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *