سفر

معرفی ذخایر فرهنگی به جهان مشتاق سفر یک ضرورت است

معاون گردشگری و زیارتی استانداری فارس، با اشاره به ظرفیت‌های بی بدیل این استان در زمینه گردشگری، معرفی ذخایر فرهنگی ایران به جهان مشتاق سفر را یک ضرورت و الزام دانست.

سید علی‌نقی طبیب‌لقمانی، در حاشیه بازدید از آثار و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهرستان‌های کوار و فیروزآباد استان فارس و در دیدار با عشایر این شهرستان‌ها، اهمیت حفاظت، نگهداری و بازآفرینی ارزش‌های موجود برای بهره‌برداری در صنعت گردشگری تاکید کرد و حفاظت از ابنیه و آثار تاریخی را وظیفه مسئولان و مردم دانست.

لقمانی با اشاره به تاکید خداوند متعال، پیامبر اکرم و ائمه معصومین بر تفکر در آثار پیشینیان، نگهداری از این آثار را موجب افزایش بصیرت دینی بازدیدکنندگان و اطلاع و آگاهی از زندگی پادشاهانی دانست که صدها سال امپراطوران جهان بوده ولی  الان جز این آثار چیزی ار آن ها بجا نمانده است.

وی جنگ تحمیلی را تابلو رشادت‌های مردان و زنان  عشایری برشمرد که جان دادند ولی خاک به دشمن ندادند و  همچون پیشینیان خود سند افتخار این مرز و بوم شدند.

معاون استاندار فارس ثبت منظر تاریخی ساسانی را متوجه شدن جامعه جهانی به تمدنی ذکر کرد که ما ساکنان و نگهدارندگانش هستیم و رونق  گردشگری فیروزآباد و کوار را معطوف به رفع اتمام  محدودیت‌های  ناشی از کرونا دانست و حمایت همه جانبه از فعالان گردشگری و بهره برداران این حوزه را یک ضرورت برشمرد.

وی با اشاره به ظرفیت خاص عشایر در تولید صنایع دستی و جاذبه های گردشگری، گفت: اهمیت دادن به جذابیت های گردشگری معطوف به فرهنگ ناب و جذاب عشایری، بدون باز آفرینی و نگاه داشت ذخایر فرهنگ ایلاتی ممکن نیست و بالندگی این فرهنگ در گرو توجه به این رویکرد است.

لقمانی گفت: امیدواریم با تلاش مسئولان بتوانیم شاهد گسترش هر چه بیشتر گردشگری سالم با در نظر گرفتن موضوع حفاظت، نگهداری و همچنین معرفی صحیح این توانمندی ها به جهان مشتاق سفر باشیم و بهره برداری های لازم را از آن داشته باشیم.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *