تهران

۳۰۰ تخت به ظرفیت اقامتی استان تهران افزوده شد

معاون گردشگری تهران گفت: طی یک‌سال گذشته، ۱۰ مرکز اقامتی در استان تهران به‌ بهره‌برداری رسیدند.

به‌گزارش حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تهران، علی رفیعی معاون گردشگری تهران، امروز چهارشنبه ۱۶ مهرماه ۹۹ از بهره‌برداری ۱۰ مرکز اقامتی شامل دو هتل، یک هتل‌آپارتمان، دو مهمان‌پذیر، یک اقامتگاه سنتی، دو بوتیک‌هتل و دو اقامتگاه بوم‌گردی در استان تهران طی یک سال گذشته خبر داد و  گفت: با افتتاح این مراکز، تعداد ۳۰۰ تخت به ظرفیت مراکز اقامتی استان افزوده شده و برای ۱۵۰ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

او افزود: در یک سال اخیر برنامه‌ریزی‌های متعددی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان تهران شده است.

معاون گردشگری استان  تهران، بیان کرد: در مدت یک‌سال گذشته بیش از ۲۸۰ موافقت اصولی در حوزه دفاتر خدمات مسافرتی “بند ب” در استان صادر شده که برای ۱۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

او با اشاره به فعالیت حدود ۲۳۰۰ دفتر خدمات مسافرتی در استان تهران، گفت: در سال گذشته بیش از چهار هزار بازرسی با کمک انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی از دفاتر فعال در حوزه “بند ب” انجام شده است.

رفیعی با بیان اینکه ۷۰ درصد از عرضه و فروش تور داخلی و خارجی از مبدأ تهران، انجام می‌شود، افزود: در سال گذشته حدود سه‌هزار شکایت در کمیته رسیدگی به شکایت‌های استان تهران مطرح  و به آنها  رسیدگی شده است.

او اظهار کرد: در یک سال گذشته سه مرکز تفریحی‌سرگرمی با اشتغال ۸۰ نفر و ۳۰ سفره‌خانه سنتی با اشتغال ۴۵۰ نفر در تهران  بهره‌برداری شده‌اند.

معاون گردشگری استان تهران گفت: بخش مهمی از توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان به تقویت مراکز پذیرایی معطوف است، به‌همین منظور پنج مجتمع پذیرایی در طول سال افتتاح و بهره‌برداری شده‌اند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *