سفر

قزوین میزبان سفر مسافران نخواهد بود

در شرایطی که توصیه تمامی کارشناسان و متخصصان حوزه بهداشت پرهیز از سفر در شرایط کنونی است اما گویا میل به سفر در شرایط خطرناک فعلی هنوز در ذهن برخی از هم‌وطنان وجود دارد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- حسن عابدینی: پس از شیوع کرونا در کشور که از اسفند ۹۸ آغاز شد یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های متخصصان حوزه بهداشت انجام مسافرت از سوی مردم بود.

کادر درمان، سفر در شرایط فعلی را یکی از مهم‌ترین راه‌های توسعه و گسترش این بیماری دانسته و معتقد بودند عدم توجه به هشدارها و انجام سفر می‌تواند زمینه گسترش بیماری خطرناک کرونا را فراهم کند.

نوروز ۹۹ با توجه خوب مردم همراه بود و شاهد بودیم که موج اول کرونا با همین دقت مردم رو به نزول گذاشته شد و اثرات خوب این توجه را همگان در جامعه حس کردند اما با کاهش آمار، گویا عادی‌سازی خطر در مردم افزایش یافت.

تعطیلات خرداد ۹۹ علی‌رغم توصیه فراوان کارشناسان با بی‌توجهی روبرو شد و موج گسترده‌ای از سفرها در کشور آغاز شد.

نتیجه این بی‌توجهی به آغاز موج دوم تبدیل شد و سپس در تعطیلات عاشورا و محرم نیز شاهد بی‌توجهی بزرگ‌تری بودیم. بی‌توجهی که نتیجه آن امروز بیش از همیشه برای همگان مسلم است. افزایش و رکوردشکنی روزانه ویروس منحوس در کشور ناشی از همین عادی‌سازی بیماری در فکر ما است.

تعطیلات اربعین و عزاداری پایانی ماه صفر نیز به دغدغه دیگری تبدیل شده است. مدیران و متخصصان باز بنا به همیشه مردم را به در خانه‌مانی تشویق می‌کنند و سفر را یک بمب بزرگ می‌دانند. توصیه‌ای که با بی‌توجهی برخی مردم و توجه بخش بزرگ‌تری از مردم روبرو شده است.

اما استان قزوین به‌عنوان شاهراه اتصال بیش از ۱۲ استان همیشه میزبان مسافرانی است که قصد تردد به سمت شمال، شرق و غرب کشور را دارند.

محورهای قزوین پرحجم است
منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه یکی از عوامل اصلی انتشار و شیوع کرونا مسافرت است، اظهار کرد: توصیه اکید متخصصان و پزشکان این است که مسافرت‌ها انجام نشود تا مردم درامان باشند

وی افزود: از هم استانی‌ها و همشهری‌ها خواهش می‌کنیم این تعطیلات در منزل بمانند و از سفر کردن پرهیز کنند.

جانشین ستاد پیشگیری از کرونا با بیان اینکه تردد به استان‌های شمالی در شرایط فعلی کار بسیار خطرناکی است و به شیوع کرونا در استان‌های شمالی و حتی استان قزوین کمک می‌کند عنوان کرد: همه باید با همراهی به مبارزه با این ویروس بپردازیم و مسافرت نکردن یکی از راه‌های قطع این زنجیره است.

وی بیان کرد: استان ما در مسیر تردد استان‌های غربی و شمالی و پایتخت کشور است و عدم توجه به هشدارها در این شرایط به حادتر شدن وضعیت کمک خواهد کرد.

حبیبی اضافه کرد: متأسفانه مسیرها و محورها در استان قزوین پرحجم است ولی در استان قزوین پذیرش میهمان و مسافر به‌صورت حداقلی است و نمی‌توانیم از گردشگران در شرایط فعلی میزبانی خوبی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: تأکید ما بر عدم مسافرت است و امیدواریم مردم بزرگوار نیز این تأکید را برای حفظ سلامتی خود جدی بگیرند.

موزه‌ها، باغ‌موزه‌ها و مکان‌های تاریخی تعطیل هستند
از سوی دیگر خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین نیز اعلام کرد در شرایط فعلی و بنا به مصوبه ستاد کرونا میزبان مسافران و گردشگران نیستیم.

وی که با خبرنگار مهر قزوین گفت‌وگو می‌کرد اظهار کرد: تمامی موزه‌ها، باغ‌موزه‌ها و مکان‌های تاریخی تعطیل بوده و پذیرش میهمان در اقامتگاه‌ها نیز به‌صورت کاملاً حداقلی و بر اساس رعایت پروتکل‌ها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر گزارش‌ها از محورهای استان قزوین نیز حاکی از کمتر شدن مسافرت است اما همچنان شاهد تراکم نسبی در محورهای اصلی هستیم.

شکست کرونا تنها با عزم همگانی همه آحاد جامعه همراه است و بی‌توجهی به هشدارها جز وارد شدن آسیب به خود ما نتیجه‌ای دیگری نخواهد داشت.

هر روز شاهد فوت اطرافیانمان هستیم و زمان آن رسیده که فکری جدی برای مبارزه با این ویروس منحوس بکنیم.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *