لاهیجان

لاهیجان خواهرخوانده سیلهِت بنگلادش می‌شود

سرپرست شهرداری لاهیجان گفت: قرارداد خواهرخواندگی میان این شهر و سیلهت بنگلادش برای گسترش همکاری‌های مشترک امضا می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  یوسف قیامتیون با اشاره به ارتباط و  گفت و گوی تصویری با آریفول هاک چودری شهردار سیلهِت گفت : این دیدار به پیشنهاد رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش و با هماهنگی‌ اداره ‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی صورت پذیرفت.

وی معرفی شهرهای لاهیجان و سیلهت را یکی از محورهای این گفت و گو عنوان کرد و اظهار داشت: همکاری دوجانبه در حوزه‌های مختلفی نظیر تحقیقات و صادرات چای و راه‌اندازی گردشگری سیاحتی و سلامت و دیگر زمینه‌های فرهنگی در این دیدار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سرپرست شهرداری لاهیجان از توافق برای انعقاد قرارداد خواهر خواندگی میان دو این دو شهر خبر داد و گفت: در این قرارداد تمامی عناوین همکاری‌های مشترک درج شده و مورد پیگیری قرار می گیرد و بستر ارتباط بیشتر این دو شهر در زمینه های مختلف فراهم می شود.

قیامتیون اضافه کرد: در این گفت و گو از وجود مزار اولیاء و عارفینی همچون شیخ زاهد گیلانی (استاد شیخ صفی‌الدین اردبیلی) در لاهیجان و وجود مزار شاه جلال از عرفای بزرگ بنگلادشی در شهر سیلهت نام برده شد.

سیلت یا جلال‌آباد، شهری است در شمال شرق کشور بنگلادش با جمعیت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر و مساحت حدود ۲۶ کیلومتر مربع که به‌عنوان یکی از ثروتمندترین مناطق این کشور به‌شمار می‌رود.

شهرستان لاهیجان با جاذبه های تاریخی، فرهنگی و  اراضی گسترده چای و حدود ۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و بیش از ۱۶۷ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان قرار دارد.

منبع:همشهری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *