گردشگری

تصویب ۱۹ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری در خراسان رضوی

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: اجرای ۱۹ مورد طرح سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، این استان از ابتدای امسال تاکنون مصوب شده است.

احمد دیناری با اعلام این خبر اظهار کرد: آخرین بار مهرماه جاری، در چارچوب یکصد و نوزدهمین نشست کمیته فنی معاونت سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تعداد هشت طرح سرمایه‌گذاری مورد بررسی قرار گرفت و رای موافقت اصولی با اجرای آن‌ صادر شد.

وی عمده‌ترین موضوع طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی را شامل ایجاد مجتمع‌های گردشگری، هتل، سفره‌خانه سنتی و مراکز گردشگری سلامت برشمرد و ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری برای این تعداد طرح ۱۰۰۰ میلیارد ریال با گنجایش ایجاد ۱۵۰ فرصت شغلی جدید است.

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: یکی از طرح‌های سرمایه‌گذاری متعلق به سرمایه‌گذار خارجی از کشور افغانستان است که با ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه و ایجاد ۳۰ فرصت شغلی اجرا می‌شود.

دیناری همچنین به ویژگی‌های طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: از مهم‌ترین ویژگی طرح‌های بررسی‌ شده در این دوره، پراکندگی محل اجرای آن‌ در شهرستان‌های مختلف استان به‌ غیر از مشهد است.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، وی افزود: پیش‌ازاین نیز از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ طرح سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری خراسان رضوی موافقت اصولی دریافت کرده‌اند.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی حجم سرمایه‌گذاری را در کل این طرح‌ها ۲۵۰۰ میلیارد ریال با استعداد ایجاد ۳۰۰ فرصت شغلی اعلام و بیان کرد: عملیات اجرای این طرح‌ها از هنگامی‌که موافقت اصولی آن‌ صادر می‌شود تا زمان بهره‌برداری نهایی، بین ۴ تا ۵ سال زمان می‌برد. خراسان رضوی بیش از ۲۳۰۰ واحد تاسیسات گردشگری، دارای مجوز دارد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *