گردشگری

کیفیت حضور و افزایش مدت ماندگاری با توزیع مقاصد گردشگری شدنی است

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: مقاصد مهم گردشگری کشور همانند شهر اصفهان می‌توانند با تکیه بر ظرفیت‌های گردشگری شهرهای اطراف همانند «نجف‌آباد»، کیفیت حضور و افزایش مدت زمان ماندگاری سفر گردشگران را تجربه کنند.

به گزارش ایلنا، ولی تیموری (معاون گردشگری کشور) در نشست با محمد مغزی نجف آبادی (شهردار نجف‌آباد استان اصفهان) در محل معاونت گردشگری  ضمن پیگیری مصوبات سفر پیشین به این شهر، نجف‌آباد را از نظر جمعیت دومین شهر و از شهرستان‌های مهم استان اصفهان عنوان کرد و گفت: ظرفیت‌های موجود در این شهر و همچنین اقدامات گسترده از سوی شهرداری در ایجاد زیرساخت‌های صنعت گردشگری، اعم از بازسازی و مرمت بناهای تاریخی و یا احداث و ایجاد تفرجگاه‌های مختلف همانند «کوچه باغ زندگی» به منظور احیای محور گردشگری و تفریحی توانسته نجف‌آباد را به عنوان مقصد گردشگری در جوار شهر اصفهان معرفی کند.

وی با بیان اینکه اقدامات مذکور بستر مناسبی را برای توزیع مقاصد گردشگری استان سبب شده است؛ گفت: تلاش برای معرفی این شهر به عنوان «نجف آباد باغ شهر صفوی» و یا «شهر علم و ایثار» سبب شده است تا حیات گردشگری استان، فرصت حضور در مقصدهای متنوعی را بیابد و زمینه ایجاد انواع شاخه‌های گردشگری فراهم شود.

تیموری همچنین برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف را نیز در معرفی ظرفیت‌های گردشگری و برندسازی روستاها و شهرهای مختلف موثر دانست و گفت: تقسیم مناطق استان بر اساس محصول و داشته طبیعی و در پی آن تولید محصولات اصلی و جانبی نیز یکی دیگر از اقدامات در راستای برندسازی به شمار می‌آید که شهر نجف‌آباد توانسته با تمرکز بر غذاهای محلی، سوغات و یا رویدادهای طبیعی و اجتماعی موضوع «گردشگری دفاع مقدس» را نیز مطرح و ارزش‌های آن را در ابعاد مختلف نهادینه کند.

معاون گردشگری تصریح کرد: وجود آرامگاه شهید گرانقدر «محسن حججی» در نجف آباد و برخورداری از این امتیاز در کنار تدابیر اتخاذ شده برای شکوفایی ظرفیت‌های  گردشگری دفاع مقدس در این شهر اقدامی شایسته است که گردشگری را در زمینه‌های مختلف نهادینه می‌سازد.

معاون گردشگری در پایان از اینکه شهرداری نجف‌آیاد توانسته اهم تلاش خود را به امر توسعه گردشگری معطوف دارد و شکوفایی این شهر را در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و خصوصاً گردشگری سبب شود؛ تشکر کرد.

منبع:ایلنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *