مادی‌ها

ادای دینی به مادی‌ها

«نیاصرم»، نام جشنواره‌ای است که می‌کوشد جاذبۀ کمتر شناخته‌شدۀ اصفهان، یعنی مادی‌ها را به عموم مردم معرفی کند.

علیرضا مساح، رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: باوجوداینکه مادی‌ها یکی از جاذبه‌های اختصاصی اصفهان هستند و تأثیر عمیقی بر زندگی مردم دارند، در طول سال‌های گذشته چه به لحاظ شهرسازی و چه در حوزۀ تاریخی، فرهنگی به آن توجه کمتری شده و اقدام مناسبی برای معرفی آن صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به لزوم بازنگری در جاذبه‌های گردشگری، به نظر می‌رسد که باید نگاهی متفاوت به شهر اصفهان داشته باشیم و از بعضی از ظرفیت‌های مغفول شهری مانند مادی‌ها، گردوغبار را بزداییم که جشنوارۀ «نیاصرم» گامی است در همین راه.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان هدف از طرح‌ریزی جشنوارۀ «نیاصرم» را معرفی مادی‌های اصفهان به عموم مردم، فراهم کردن تولیدات رسانه‌ای و هنری درباره مادی‌های اصفهان، شناسایی و معرفی هنرمندان عکاس فعال در حوزه گردشگری  و تبیین جایگاه و  نقش مؤثر  عکس و عکاس در حوزه گردشگری دانست و گفت: این جشنواره به‌واسطۀ تولیدات تصویری و رسانه‌ای تصویر واضح‌تری از مادی‌ها ارائه خواهد کرد.

مساح یادآور شد: این جشنواره با همراهی کانون عکس انجمن سینمای جوانان اصفهان برگزار می‌شود و ما روز ۱۱ آبان ماه یک کارگاه آموزشی فتوواک با حضور حمیدرضا صیادی نیز در حاشیۀ آن برگزار کردیم که ویژه عکاسان حرفه‌ای بود اما برای شرکت در جشنواره، عکاسان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای در هر رده سنی تا ۲۳ آبان ماه فرصت دارند عکس‌های خود را به نشانی niasarmphoto@gmail.com ارسال کنند.

وی دربارۀ شیوۀ نمایش آثار برگزیدۀ این جشنواره توضیح داد: برای جلوگیری از تجمع، چند دستگاه که تا شعاع ۱۰۰ متری را پوشش می‌دهد در مکان‌هایی مثل چهارباغ که مردم برای تفنن در آن حرکت می‌کنند قرار خواهیم داد و به این واسطه، آن‌ها می‌توانند بدون استفاده از اینترنت، عکس‌های برگزیدۀ جشنواره نیاصرم را روی تلفن همراه خود تماشا کنند.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: البته ما در کنار عکس، اطلاعات گردشگری مادی‌ها را نیز به شکل مکتوب آمده می‌کنیم، به‌طوری‌که عامه مردم میل خواندن آن را داشته باشند و بعد این اطلاعات در کنار عکس‌ها در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *