اردکان

اعتراض هنرمندان به تخریب بنای ۷۰۰ساله در اردکان

هنرمندان سینما نسبت به تخریب بافت تاریخی و ارزشمند اردکان در استان یزد با اطلاع رسانی در فضای مجازی اعتراض کردند یکی از اعتراضات آنها به تخریب بنای ثبتی ۷۰۰ ساله در بافت اردکان است.

به گزارش خبرنگار مهر، نرگس آبیار کارگردان سینما که پیش از این درباره تخریب بافت تاریخی شاهدیه در استان یزد اطلاع رسانی کرده بود، این بار اعتراض خود را درباره بنای دوره ایلخانی در مرکز بافت تاریخی اردکان با هنرمندان و مخاطبان خود در فضای مجازی به اشتراک گذاشت.

او شب گذشته در صفحه شخصی خود نوشت: بخشی از بنای ثبتی ۷۰۰ ساله ایلخانی در مرکز بافت تاریخی شهر اردکان یزد تخریب شد. با ضربه‌های تیشه، کلنگ و شاید هم چیزی سنگین‌تر. شهرداری بیانیه داده که در جریان نبوده، اما چه فایده آب از سر گذشته. برخی باورشان نمی‌شود، چطور ممکن است شهرداری و شورای شهر متوجه بنر اخطار یگان حفاظت میراث فرهنگی” نشده باشند و میراث ۷۰۰ ساله را به قصد احداث سرویس بهداشتی تخریب کنند. تا کی باید شاهد این اتفاقات باشیم؟!!!! کی قرار است مسئولین با متخلفین بر خورد کنند. کی قرار است مسئولانه پای میراث ارزشمندمان بایستند و از گزند ویرانگران پاسش بدارند. نه ماه پیش بود که در شهر شاهدیه یزد، شاهد تخریب بخشی از محله تاریخی باغستان بودیم و باز هم تکرار.

پس از او هنرمندان دیگری از جمله تهمینه میلانی نیز از کارگردانان سینما با انتشار تصاویری از این بنای تاریخی نوشته‌های آبیار را تکرار و اعلام کرد: بخشی از بنای ثبتی ۷۰۰ ساله تخریب شد. این بنای باارزش تاریخی، بنر اخطار یگان حفاظت میراث فرهنگی را دارد که در نهایت تعجب، شهرداری و شورای شهر متوجه آن نشده‌اند.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *