تالاب بیشه دالان

۵ روستای هدف گردشگری در حاشیه تالاب بیشه دالان وجود دارد

بخشدار مرکزی گفت: پنج روستای هدف گردشگری در حاشیه تالاب بیشه دالان وجود دارد.

محسن یعقوبی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در دنیا بیش از ۹۰ درصد اعتبار و اشتغالی که ایجاد می‌شوند از بنگاه‌های اقتصادی کوچک شروع می‌شود.

وی تصریح کرد: ایده‌های خوبی برای روستاها داریم، در سطح روستاها زمین‌هایی وجود دارد که به صنعت و کارگاه‌های کوچک روستایی اختصاص یافته‌اند.

بخشدار مرکزی خاطرنشان کرد: در اقامتگاه بومگردی احتیاج نیست که حتماً مجتمع باشد چون در حال حاضر در روستای ونایی به صورت خودجوش این اتفاق افتاده است.

یعقوبی‌فر اضافه کرد: برخی از روستاهای شهرستان قابلیت گردشگری و بومگردی را دارند که می‌توانند این راستا معرفی شوند و از ظرفیت آنها برای جذب گردشگر استفاده کرد.

وی بیان کرد: تا زمانی که گردشگر از روستایی دور است هیچ تغییر فرهنگی در گردشگری ایجاد نمی‌شود.

بخشدار مرکزی بروجرد ادامه داد: هر گردشگر یک سفیر فرهنگی است که از این ظرفیت به‌خوبی استفاده نشده و یکی از پتانسیل‌های خوبی که در منطقه وجود دارد طرح جامع مدیریت زیست‌محیطی بیشه دالان است که در کشور مطرح شده و مصوبه دارد.

یعقوبی‌فر اظهار کرد: یکی از کارهایی که در حاشیه پنج روستای بروجرد باید اتفاق بیفتد بحث پرورش گاومیش است.

وی افزود: پنج روستای هدف در حاشیه تالاب بیشه دالان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای پرورش گاومیش استفاده کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پرنده‌نگری در حال حاضر یک باب جدید از گردشگری بوده و تالاب بیشه دالان از این ظرفیت برخوردار است این آمادگی وجود دارد که بومگردی در حاشیه این بیشه ایجاد شود.

بخشدار مرکزی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم کار اقتصادی در روستا گسترش یابد و در روستاها اشتغال ایجاد شود، روستاها باید برندسازی شوند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *