بندرانزلی

بازدید از آثار تاریخی بندرانزلی ؛ تا اطلاع ثانوی ممنوع

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندرانزلی با بیان اینکه اماکن تاریخی این شهرستان تعطیل هستند و بازید برای عموم نداریم، تصریح کرد: این تعطیلی به دلیل امکان تجمع در این اماکن بود.

ابوالفضل گودرزوند چگینی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا و اعمال محدودیت تردد شاهد کاهش حضور مسافر در بندرانزلی بودیم که این مسئله تا حد زیادی باعث رکود فعالیت واحدهای اقامتی و پذیرایی در سطح شهرستان شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر انزلی در دسته بندی شهرها جزو گروه سه قرار دارد و به لحاظ فعالیت واحدهای اقامتی و پذیرایی محدودیت نداریم، افزود: ۲۴۳ واحد اقامتی و پذیرایی در شهرستان وجود دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: با توجه به قوانین محدودیت تردد و منع عبور و مرور، ورود مسافر به انزلی نیز بسیار کاسته شده و در حال حاضر سطح اشغال واحدهای گردشگری و اقامتی پنج درصد است؛ در واقع می توان گفت سطح اشغال نداریم.

گودرزوند چگینی با اشاره به اینکه ۱۶ رستوران در انزلی فعالیت دارند، گفت: واحدهای پذیرایی و رستوران ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری دو متری می‌توانند به مراجعین خدمات لازم را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه اماکن تاریخی این شهرستان تعطیل هستند و بازید برای عموم نداریم، تصریح کرد: این تعطیلی به دلیل امکان تجمع در این اماکن بود که امیدواریم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و قرنطینه، به زودی شاهد ریشه کنی ویروس منحوس کرونا باشیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندرانزلی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۴ اثر تاریخی در شهرستان بندر انزلی به ثبت رسیده است، اضافه کرد: پل غازیان، پل انزلی و ساختمان شیلات همچنین اداره نوغان از جمله میراث صنعتی بندر انزلی هستند.

گودرزوند چگینی در خصوص اداره نوغان بندرانزلی نیز یادآور شد: ثبت این اثر سال گذشته ابلاغ شد و علیرغم تعطیلی دستگاه ها که فراوری کرم و پیله ابریشم را انجام می دادند، توتستان این مجموعه پابرجاست.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *