استانداردهای

تعریف استانداردهای جدید خدمات گردشگری در پساکرونا ضروری است

 معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تعریف استانداردهای جدید و توسعه خدمات الکترونیک گردشگری با توجه به تغییر ساختارهای کلی سفر در دوران همزیستی با کرونا و پساکرونا را ضروری دانست.

به گزارش ایرنا از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ولی تیموری به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران با حضور در نشست مجازی سی و ششمین اجلاس وزیران گردشگری کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری‌های اسلامی موسوم به کومسک، همکاری نهادهای بین‌المللی به منظور تعامل و همفکری در زمینه حیات گردشگری در بحران کرونا را امری بسیار ضروری دانست.

معاون گردشگری کشور با توجه به تغییر احتمالی ساختارهای کلی سفر در ایام پسا کرونا، بر بازنگری در بازارهای هدف، بازتعریف محصولات گردشگری و بهبود سطح ارائه خدمات الکترونیک، تاکید کرد.

تیموری در این نشست که به صورت ویدوئو کنفرانس و با دو محور واکنش به کووید ۱۹ و ارتقای کارآفرینی برای رقابت‌پذیری صنعت گردشگری برگزار شد گزارشی از اقدامات ایران برای انطباق و همزیستی با کرونا مانند حمایت از فعالان صنعت گردشگری در قالب بسته های حمایتی شامل امهال بدهی ها و اعطای وام با بهره کم و دوره تنفس طولانی ارائه کرد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این گزارش با اشاره به تعریف پروتکل‌های بهداشتی و ابلاغ ضوابط سفرهای هوشمند در ایران، خسارت‌های وارده به این حوزه را قابل توجه دانست و بر لزوم همفکری و تبادل تجربیات میان کشورهای اسلامی در مهار بحران کرونا در صنعت گردشگری تاکید کرد.

تیموری با تاکید بر پیوند تنگاتنگ بین گردشگری و اشتغال، ارتقا کارآفرینی بویژه در سطح جوامع محلی و از طریق استارتاپ ها (کسب و کارهای نوین) را مولفه ای بسیار مهم و اثرگذار در افزایش رقابت پذیری مقاصد گردشگری عنوان کرد و بر ضرورت توجه ویژه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به این موضوع و تشکیل واحدی مشخص بدین منظور در ساختار جدید خود اشاره کرد.

معاون گردشگری کشور با تبیین ضرورت اقداماتی مانند بازتعریف استانداردهای موجود، تعریف استانداردهای جدید و تسهیل صدور مجوز فعالیت برای ارائه‌دهندگان خدمات در شرایط همه‌گیری کرونا، پرداخت جدی به مباحثی همچون توسعه خدمات الکترونیک، بازنگری در دستورالعمل‌ها و خط‌ مشی‌های گردشگری، بر لزوم ظرفیت‌سازی در جامعه محلی و اهمیت آموزش نیروی انسانی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری اسلامی به عنوان یکی از کمیته‌های تخصصی سازمان همکاری اسلامی در سال ۱۹۸۱ و با تصویب سومین اجلاس سران اسلامی بنیان نهاده شد. رییس جمهوری ترکیه به عنوان رئیس دائمی این کمیته معرفی و میزبانی جلسات آن به ترکیه واگذار شده است.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *