بیمه سفر

نقش مهم بیمه سفر در گردشگری پساکرونا

نتایج تحقیقات و آمارها نشان می‌دهد که مسافران به‌طور فزاینده‌ای در سفرهای آینده خود نگران بیمه سفر هستند. بنابراین، از این به بعد ممکن است این مورد به عاملی ضروری برای مشاغل این صنعت تبدیل شود.

به نقل از نیوز، بیمه مسافرتی، محصولی تنظیم‌شده و مورد توافق بین خریدار و شرکت بیمه برای جبران خسارات مسافر در طول سفر خواهد بود. این ضررها ممکن است شامل خسارت اجاره، تاخیر پرواز، گم‌شدن چمدان، هزینه‌های پزشکی و سایر آسیب‌های ناشی از لغو سفر باشد. لازم به ذکر است که هزینه بیمه مسافرتی برای هر مسافر، معمولا پنج‌تا هفت درصد هزینه سفر محاسبه می‌شود.

رشد سریع بیمه مسافرتی

بر اساس نظرسنجی شرکت Generali Global Assistance (GCA) حدود ۵۸.۱ درصد از مسافران شرکت‌کننده اظهار کردند که برای همه سفرهای خود، بسته‌های بیمه سفر را خریداری می‌کنند و ۳۲.۸ درصد مسافران نیز قصد خرید بیمه سفر برای سفرهای آینده خود را دارند. بنابراین، بعد از بیماری همه‌گیر کروناویروس، مفهوم خرید بیمه مسافرتی به‌تدریج بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار خواهد گرفت.

در گذشته خرید بیمه مسافرتی معمولا فقط برای سفرهای پرماجرا و بسیار پرخطر انجام می‌شد، اما اکنون این مورد برای برخی از کشورها معمول و حتی الزامی شده است. به‌عنوان‌مثال، طبق مقررات فعلی دولت تایلند، بازدیدکنندگان باید ساکن کشورهای کم‌خطر باشند و در صورت تمایل به بازدید از “سرزمین لبخندها” مجبور به خرید بیمه درمانی ۱۰۰ هزار دلار هستند.

دلیل دیگر برای کمک به شکوفایی بیمه سفر در گرایش مسافران نهفته است. در چنین زمان‌حساسی (روزهای کرونایی)، حفظ سلامتی در مسافرت اولویت اصلی مسافران است و اگر مسافران به‌صورت اتفاقی به عفونت مبتلا شوند، خرید بیمه سفر قبل از عزیمت مبلغ زیادی را برای هزینه درمان در مقصد صرفه‌جویی می‌کند.

علاوه بر این، مشکلات پیش‌بینی‌نشده که باعث می‌شود مسافران بیش‌ازحد انتظار در خارج از کشور بمانند، بیمه مسافرتی با کاهش حداقل یکی از نگرانی‌های آن‌ها در شرایط نامناسبی که در آن زمان با آن روبرو هستند به روند بازگشت آن‌ها کمک می‌کند. بیمه مسافرتی را می‌توان یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه و مطمئن دانست.

شرکت‌ها چگونه با این نیاز سازگار می‌شوند؟

مشاغل موجود در صنعت گردشگری به‌دلیل عدم اطمینان مسافران به‌سرعت بیمه مسافرتی را به بسته خدمات خود اضافه کرده‌اند تا به مشتریان کمک کنند امنیت بیشتری داشته باشند.

هواپیمایی امارات متحده عربی با بسته ابتکاری بیمه کووید- ۱۹ جایزه رهبران سفر جهانی را از آن خودکرده است. با اتخاذ این سیاست منحصربه‌فرد، امارات اولین خط هوایی در جهان است که متعهد می‌شود برای همه مسافرانی که از خدمات پرواز آن استفاده می‌کنند، هزینه‌های پزشکی مربوط به بیماری کووید- ۱۹ را پوشش دهد. به‌طور خاص، مسافران اگر در طول سفر خود به‌طور تصادفی مبتلابه بیماری کووید- ۱۹ شوند، در تمام پروازهای هواپیمایی امارات می‌توانند از پوشش بیمه مسافرتی باارزش حداکثر ۱۵۰ هزار یورو استفاده کنند.

علاوه بر این، برخی از مشاغل به‌طور فعال با یک شرکت بیمه مسافرتی برای ایجاد محصولات جدید همکاری کرده‌اند و بدین ترتیب سهولت و توجه بیشتری در مشتریان ایجاد می‌کنند.

در واقع بیماری کووید- ۱۹ با در نظر گرفتن پیش‌نیازهای جدید سلامتی و ایمنی، نحوه سفر کردن افراد را برای همیشه تغییر داده است. بنابراین، بیمه سفر یکی از معیارهای مهم مسافران در هنگام انتخاب مقصد، خطوط هوایی، هتل‌ها یا سایر ارائه‌دهندگان خدمات سفر خواهد شد. گنجاندن بیمه مسافرتی در محصولات ممکن است برتری برای کسب‌وکارهای گردشگری و مسافرتی ایجاد کند، زیرا حس امنیت را به مسافران ارائه می‌دهد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *