بلژیک

بابانوئل به بلژیک برمی گردد

وقتی بزرگ می شویم، ممکن است فراموش کنیم که همیشه جوهره اصلی کریسمس پیرمرد شیرینی بود که کت مخمل قرمز، کمربند مشکی و ریش سفید بلند داشت. کسی که برای کودکی ما شادی به همراه می آورد و همه تلاشمان در سرتاسر سال این بود که بچه های خوبی باشیم تا از بابا هدیه بگیریم. در خانواده هایی که بچه دارند هنوز ملاقات با بابانوئل امری شگفت آور و مهیج است. بچه ها از شما می خواهند جوراب های پشمی را به شومینه آویزان کنید، راه دودکش باز باشد و بی صبرانه تمام شب را منتظر می مانند و شاید شما را بی طاقت کنند تا صبح برسد.در این میان، بیماری همه گیر و ناخوشایند کرونا، با وجود همه اعمال همه محدودیت ها و سفت و سخت گرفتن قوانین مربوط به اجتماعات و فاصله فیزیکی در حال اوج گرفتن مجدد است و کودکان اکنون فکر می کنند که با توجه به ممنوعیت سفر، بابانوئل چگونه می خواهد آنچه را که در تمام سال منتظر آن بوده اند به دست آن ها برساند؟در بلژیک ، نیکلاس مقدس حامی کودکان است. در این کشور اروپایی حتی شهری به نام نیکولاس مقدس وجود دارد همانند دیگر شهرهای بلژیک، کریسمس را 6 دسامبر جشن می گیرند.

گزارش های عجیب و زیبایی در مورد چگونگی حرکت سریع دولت بلژیک برای آرام کردن هراس این کودکان منتشر شده است. مقامات بلژیک با ارسال یک پیام شیرین به کودکان، به نیکلاس مقدس معافیت ویژه ای برای سفر داده اند و به این مرد عزیز اجازه می دهند سورتمه خود را پر از هدایا کرده و در آسمان بلژیک پرواز کند.

آنلی ورلدنن، وزیر کشور بلژیک و فرانک واندنبروکه، وزیر بهداشت در نامه ای مشترک نوشتند:

« نیک مقدس عزیز! آن کاری که همیشه انجام می دهی را به بهترین وجه انجام بده. کودکان را خوشحال کن. ما روی شما حساب می کنیم.»

وقتی میان خشونت و هراسی که این بیماری با خود بر جو عمومی جهان حاکم کرده و همه چیز را در استیصالی سیاه فرو برده اما هنور می توانید رد ونشانی از نوعی انسانیت خاص را ببینید که زیباییش سیاهی کرونا را پس می زند.

بلژیک یکی از کشورهای اروپایی است که از کرونا عمیقا آسیب دیده و روند ابتلا به این بیماری در حال افزایش است. دولت در کنار قوانین قرنطینه و سایر اقدامات برای مهار آن، یک قانون منع رفت و آمد شبانه اعمال کرده است. به همین خاطر وزرا در نامه خود به نیکلاس مقدس یاد آوری کرده اند که «همیشه به فاصله فیزیکی را رعایت کنید، دستهایتان را مرتبا بشویید و ماسک صورت بزنید»

همچنین ادر انتهای نامه افزودند که : «اینجا، هر کودکی یک قهرمان است، بنابراین برای یک بار هم که شده امسال مجبور نیستید فهرست خوب ها و بدها داسته باشید. همه آنها خوب هستند.» وزرا بر این باورند که نه ماه گذشته به دلیل ویروس و قوانین قرنطینه، شدیدا به بچه ها سخت گذشته است. در این اقدام تنها زیبایی است که موج می زند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *