صنعت گردشگری

صنعت گردشگری متضرر از کرونا را دریابید

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: دولت در این اوضاع سخت کرونایی و تحریم‌های اقتصادی، صنعت گردشگری متضرر شده را دریافته و فعالان این عرصه را مورد حمایت جدی قرار دهد.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی 18 آذر در نشست با فعالان صنعت گردشگری در سرعین اظهار کرد: شرایط کرونا وضعیت سختی را برای فعالان صنعت گردشگری به وجود آورده به طوری که هیچ خبری از حضور مسافران و گردشگران در این ایام نبوده و عمدتا فعالان این عرصه به ویژه هتل‌داران و صاحبان آب‌های گرم متضرر شدند.
وی تصریح کرد: در این شرایط سخت بهتر است با تدابیر لازم فعالان این عرصه از پرداخت مالیات و بیمه کارگری معاف شده و حتی به مدت یک سال مورد حمایت جدی دولت در بخش‌های مختلف قرار گیرند.
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: نمایندگان مجلس تلاش می‌کنند تا در قالب طرح حمایت دولت از آسیب‌دیدگان کرونا به بخش گردشگری توجهی جدی داشته و مطالبات فعالان این عرصه را با حساسیت پیگیری کنند.
موسوی افزود: عمده درآمد اهالی استان در کنار بخش کشاورزی، از صنعت گردشگری است که در ماه‌های اخیر به صورت صد درصد فعالان این حوزه در رکود قرار گرفته و شهر سرعین به صورت کامل به تعطیلی کشیده شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در حمایت از فعالان این بخش در کنار همراهی با سرمایه‌گذاران جدید، سرمایه‌گذاران موجود باید به شکل جدی مورد حمایت قرار گیرند که این حمایت‌ها نباید در کلام و وعده و وعید خلاصه شده بلکه شکل عملی به خود بگیرد.
موسوی بیان کرد: ‌امیدواریم صنعت گردشگری استان با رفع معضل کرونا و آسیب‌هایی که از این بابت وارد شده، دوباره روی پا ایستاده و برای سال‌ آینده بتواند خدمات مناسبی را برای گردشگران و مسافران ارائه کند.
وی اضافه کرد: با جمع‌بندی نظرات، درخواست‌ها و مطالبات فعالان این عرصه سعی خواهیم کرد از طریق مجلس و به صورت قانونی در بودجه سال آینده حمایت‌ها و پشتیبانی‌هایی را از فعالان این عرصه انجام دهیم تا بخشی از ضرر و زیان جبران و نواقصات کار رفع شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل اظهار کرد: انتظار می‌رود وزارت میراث فرهنگی و گردشگری نیز با اخذ مجوز از هیئت دولت به صنعت گردشگری متضرر شده از کرونا رسیدگی جدی کرده و این بخش را مورد حمایت واقعی و عملیاتی قرار دهد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *