گردشگری

طعم هراسی دلپذیر با گردشگری وحشت

اگر نام‌های Lizzie Borden یا Count Dracula ترس دلهره‌آوری دلپذیر به شما بدهد، ممکن است شما بخشی از روند رو به رشد باشید که به عنوان جهانگردی ارواح شناخته می‌شود. خواه به ماوراءالطبیعه اعتقاد داشته باشید یا نه، اینها ماجراهایی هستند که طراحی شده‌اند و باید به همین ترتیب برداشت شوند. یک حس سرگرم‌کننده، یک عالم هیجان و یک تجربه جذاب، این همان چیزی است که شما از همکاری با افرادی مانند لیزی یا کنت کسب خواهید کرد.

دیگران ممکن است شهرت کمتری داشته باشند، اما خانه‌ها، شهرها یا مکان‌های استراحت آنها برای هزاران بازدید کننده بسیار جالب است. یکی از طرفداران نویسنده خون آشام آن رایس، نیواورلئان در انتظار است.

البته گفته می‌شود که هنوز هم بعضی از خیابان‌های لندن تحت تعقیب جک رایپر هستند. تختخواب و صبحانه لیزی بوردن؟ این جایی است که او پدر و مادرش را به قتل رساند و شما می‌توانید در اتاقی که این اتفاق افتاده بخوابید.

تعریف گردشگری ارواح

طبق گفته مولی سوینسون، این نوع گردشگری، شامل هر نوع مسافرت یا اوقات فراغت است که شامل روبرو شدن با ارواح یا یادگیری در مورد آنها می‌شود. این شکل از گردشگری سه عنصر اصلی دارد، هتل‌هایی که به دلیل جرم مهیج به دنبال مهمان می‌روند، شرکت‌هایی که شکار ارواح و پیاده‌روی ارواح را ارائه می‌دهند.

در تعریف دیگر این نوع گردشگری  را گشت و گذار در مکان‌هایی می‌داند که ارواح دارند، دیدن ارواح، اتاق‌های ارواح یا هر نوع ماجراجویی ارواح.

گردشگری ارواح، گردشگری ماوراءالطبیعه یا حتی گردشگری خالی از سکنه نیز نامیده می‌شود، این نوع سفر شما را به مکان‌هایی می‌برد که به نوعی تصور می‌شود که خالی از سکنه است.

تاریخچه گردشگری ارواح

اسکاتلند دارای یک تاریخ عجیب و غریب در رابطه با ارواح است و مسافران، چندین قرن در جستجوی ارواح و ماوراءالطبیعه به دنبال این کشور بوده‌اند.

طی سال‌های گذشته این نوع بازدید ارواح و گردشگری وحشت به میزان قابل توجهی محبوبیت پیدا کرده‌ است که گردشگران حاضر به پرداخت هر گونه هزینه برای آن شده‌اند.

مطمئناً همه ما که در این نوع تورهای ماوراء طبیعی شرکت می‌کنیم واقعاً انتظار دیدن روح و ارواح از هر نوع دیگری را نداریم اما  شما هرگز نمی‌دانید چه اتفاقی خواهد افتاد.

این می‌تواند یک کنجکاوی ساده باشد، دیدن مکانی که بسیاری از مردم در مورد آن صحبت می‌کنند (یا زمزمه می‌کنند). این نوع تورها می‌تواند عشق به تاریخ باشد، زیرا بسیاری از این مکان‌ها دارای اهمیت تاریخی هستند که به قرن‌ها قبل برمی‌گردد، یا شاید این یک هیجان جویی است، که تمایل به بیرون رفتن از عرف روزمره زندگی به دنیای دیگری که شناخته شده یا شناخته نشده است.

چرایی در گردشگری ارواح

بعضی‌ها تجربه ترس را دوست دارند، با این حال دیگران معتقدند که محبوبیت سفرهای ارواح ممکن است به دلیل علاقه به امور معنوی باشد. هیچ کس دلیل آن را کاملاً نمی‌داند.  اگرچه افزایش تعداد فیلم‌های ترسناک و ادبیات اشباح ممکن است تا حدودی مقصر باشد، که به روزهای اولیه  Ghostbusters ، یا  The Amityville Horror، یا The Exorcist  بازمی‌گردد.

جنگ تور اشباح با تور شکار ارواح (GHOST TOURISM –VS- GHOST HUNTING)

ممکن است بشنوید که این دو اصطلاح به جای یکدیگر استفاده می‌شوند اما کاملاً یکسان نیستند. شکار ارواح تعاملی‌تر از توریسم ارواح است. شما در عوض اینکه به سادگی از مکان‌های پرحاشیه در یک مقصد بازدید کنید، در واقع به دنبال ارواح می‌گردید. حتی می‌توانید خود را به یک کیت شکار ارواح مجهز کنید.  بله، چنین چیزی وجود دارد، که قرار است شانس شما برای برقراری ارتباط با یک شبح یا “ملاقات” با آن را افزایش دهد.

تورهای اشباح و تورهای خالی از سکنه یکی از گردشگری‌های مدرن هستند که در کشور ما به تازگی راه خود را شروع خواهد کرد.
خواه به ماوراءالطبیعه اعتقاد داشته باشید یا نه، اینها ماجراهایی هستند که طراحی شده‌اند و باید به همین ترتیب برداشت شوند. یک حس سرگرم‌کننده، یک عالم هیجان و یک تجربه جذاب، این همان چیزی است که شما از همکاری با افرادی مانند لیزی یا کنت کسب خواهید کرد.

منبع:میراث آریا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *