جلال آل‌احمد

تبدیل خانه پدری “جلال آل‌احمد” به پاتوق معتادان متجاهر!

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران طی تذکری نسبت به وضعیت خانه پدری جلال آل‌احمد واکنش نشان داد و از شهردار تهران خواست ضمن مذاکره با وزیر میراث فرهنگی و گردشگری زمینه را برای خرید، حفظ و نگهداری و بازسازی این بنای فاخر مهیا کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم ؛ مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان دویست و پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران طی تذکری گفت: مدتی است خانه پدری جلال آل‌احمد خوابگاه معتادان متجاهر شده است و در این زمینه به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری تذکر می‌دهم.

وی افزود: حفظ میراث فرهنگی از جمله وظایف مهم مدیران ملی و محلی است که متعلق به نسل حاضر و آینده است.

فراهانی تأکید کرد: فرزندان ما به‌درستی انتظار دارند تا مهمترین نمادهای هویت ملی و محلی آنان را به‌نکویی حفظ و نگهداری کنیم و این امانت را با صحت و آراستگی به نسل‌های بعد تحویل دهیم.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در این میان خانه پدری جلال آل‌احمد همان جایی که این روشنفکر دردآشنای معاصر در آنجا زیست و زندگی کرد و به بالندگی رسید یکی از خانه‌های میراث فرهنگی در محله سنگلچ تهران است که سال‌ها قبل توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وقت تملک شد، اما پاتوق کارتن‌خواب‌ها شده است.

فراهانی تصریح کرد: خانه‌ای که قرار بود به‌عنوان خانه باستان‌شناسان ایران و مأمن روشنفکران دردآشنا باشد امروز به‌گونه‌ای شده که معتادان آن را تخریب و مملو از زباله کرده‌ و برای ایجاد گرما درهای اتاق‌ها را کنده‌ و  آتش‌ زده‌اند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: بر این اساس به‌عنوان نماینده شریف مردم تهران در اجرای بند3 ماده 80 قانون شوراهای کشور در مورد حفظ میراث فرهنگی به وزیر گردشگری و میراث فرهنگی تذکر می‌دهم و از شهردار تهران  می‌خواهم ضمن مذاکره با وزیر میراث فرهنگی و گردشگری زمینه را برای خرید، حفظ و نگهداری و بازسازی این بنای فاخر مهیا کنند تا بتوان آن را به نسل آینده تحویل داد.

منبع:تسنیم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *