کلاته‌رودبار

کلاته‌رودبار دامغان شهر گردشگر می‌شود

کلاته‌رودبار با برنامه‌ریزی و تفاهم اداره میراث فرهنگی شهرستان دامغان و شهرداری شهر گردشگر می‌شود.

به ‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: کلاته‌رودبار با توجه به برخورداری از طبیعت بکر و جاذبه‌های طبیعی گردشگری زمینه تبدیل شدن به شهر گردشگر را دارد.

مهدی جمال با اشاره به اینکه ایجاد شهر گردشگر نگرشی جدید و نوآورانه در صنعت گردشگری است، بیان کرد: جاذبه‌های متعدد تاریخی، طبیعی و انسان‌ساخت از مهم‌ترین منابع جذب گردشگر است و شهرها به عنوان بزرگ‌ترین جایگاه این جاذبه‌ها و آثار، جلوه‌گاه متنوعی از جاذبه‌ها را فراهم می‌سازند.

وی اضافه کرد: توسعه اشتغال، پویایی اقتصاد شهری، توسعه زیرساخت‌ها و فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از جمله اهداف طرح شهر گردشگر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بیان کرد: با طراحی لوگو و شعار گردشگری کلاته‌رودبار، سامان‌دهی بافت‌های تاریخی و طبیعی شهر، تعریف محورهای جدید گردشگری، برنامه‌ریزی شهری بر اساس برنامه‌های گردشگرمحور، آموزش نیروهای انسانی کارآمد و افزایش آگاهی عمومی، حرکت به سمت تحقق اهداف طرح آغاز می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با ایجاد شهر گردشگر و حفظ هویت اصلی شهر کلاته رودبار، از این ظرفیت‌ها برای اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی منطقه به شیوه مناسب بهره‌برداری شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ادامه داد: در حال حاضر یک اقامتگاه بوم‌گردی در کلاته‌رودبار فعال و ۲ اقامتگاه جدید نیز در دست راه‌اندازی است.

محسن امینیان، شهردار کلاته‌رودبار نیز با اشاره به موقعیت راهبردی این شهر گفت: برخورداری از طبیعت زیبا و منحصر به فرد، معادن فعال و جاذبه‌های تاریخی، زمینه‌ساز تبدیل کلاته‌رودبار به شهری گردشگرپذیر است.

کلاته رودبار در فاصله ۴۲ کیلومتری شهر دامغان واقع است. این شهر در دامنه کوهستان البرز قرار دارد و آب و هوای آن نیز از ویژگی‌های کوهستانی برخوردار است.

زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدل باعث شده تا این شهر و ییلاق آن به یکی از زیباترین جاذبه‌های استان سمنان تبدیل شود.

منبع:همشهری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *