گلستان

بسته‌های گردشگری متنوع در گلستان تهیه می‌شود

استاندار گلستان گفت: برای تبلیغ بیشتر ظرفیت‌های استان در بخش گردشگری، اداره کل میراث فرهنگی در حال تهیه و تدوین بسته‌های گردشگری متنوع برای ارائه به مسافران و گردشگران است.

هادی حق‌شناس امروز در نشست با مدیران میراث فرهنگی و اوقاف استان گلستان اظهار کرد: گلستان از آثار گرانقدر و با ارزشی در حوزه‌های میراث فرهنگی، تاریخی و طبیعی از جمله دیوار بزرگ گرگان، میراث جهانی گنبد قابوس، جنگل‌های هیرکانی و غیره برخوردار است که گواهی بر غنای تاریخی این استان و کشور عزیزمان است و باید بیشتر معرفی شوند.

وی افزود: برخی موقوفات در بناهای تاریخی وجود دارد که خوشبختانه برای در اختیار عموم قرار گرفتن این بناها، همکاری خوبی را بین اداره کل میراث فرهنگی و اوقاف شکل گرفته است. مسئولان اوقاف برای مرمت بناها و بقاع متبرکه تاریخی استان، اعتبارات خوبی در نظر گرفته‌اند.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: ارتباط فرهنگی بسیار غنی نظیر وجود آرامگاه مختومقلی فراغی شاعر شهیر ترکمن بین مردم استان و کشورهای همسایه وجود دارد که می‌تواند ظرفیت مناسبی برای گسترش و توسعه گردشگری و جذب مسافر از کشورهای همسایه به استان باشد.

حق‌شناس بیان کرد: امیدواریم با اخبار خوبی که در حوزه واکسن کرونا منتشر شده، هر چه زودتر شاهد کاهش شیوع این ویروس باشیم و گردشگری نیز از این شرایط سخت عبور کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان نیز در این نشست، گفت: تجاری‌سازی، بازاریابی و تبلیغات موضوع بسیار مهمی در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری است که متأسفانه مغفول مانده و باید به آن پرداخته شود.

احمد تجری تصریح کرد: سند تجاری‌سازی محصولات صنایع‌دستی استان با محوریت ۴ محصول شاخص در مراحل پایانی تدوین است. تا پایان سال ۹۹، حدود ۲۰ مرکز تخصصی و خلاق صنایع‌دستی در سطح استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه بوم گردی ظرفیت منحصربه‌فرد استان گلستان است، گفت: برنامه‌ریزی بهره‌برداری از ۵۰ اقامتگاه بوم گردی تا پایان سال جاری در روستاهای استان صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خاطرنشان کرد: در سال جاری جشنواره بین‌المللی فرهنگی اقوام که یکی از برنامه‌های فاخر فرهنگی کشور است، به‌صورت کامل و جامع و با تأکید بر تولید محتوا از دوره‌های گذشته در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

وی افزود: دیوار تاریخی گرگان یکی از ظرفیت‌های بی‌بدیل برای استان گلستان و کشور است که برای تهیه پرونده ثبت جهانی آن قدم‌های خوبی برداشته شده است.

تجری گفت: زیرساخت‌های موزه میراث روستایی گلستان به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم و محوری استان گلستان در حال ایجاد است و تلاش داریم فاز اول آن را تا پایان سال مالی آینده به بهره‌برداری برسانیم.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *