استان تهران

اجازه تخریب آثار تاریخی و باستانی در استان تهران را نمی دهیم

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران گفت: اجازه تخریب آثار تاریخی و باستانی در استان تهران را نمی دهیم.

مرتضی ادیب زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خرید و فروش آثار تاریخی که مالک خصوصی داشته باشند، منعی ندارد، اما همین مالکان خصوصی اجازه تخریب و نوسازی آثار تاریخی را ندارد و اجازه تخریب آثار تاریخی و باستانی در استان تهران را نمی‌دهیم.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران بر همین اساس به حکم تخریب سینما «ایران» اشاره و اضافه کرد: قرار دادن سینما ایران در فهرست آثار ملی به سرعت در دستور کار قرار گرفته است، تا بتوانیم، به موجب قانون ثبت آثار ملی جلوی تخریب این سینما تاریخی را بگیریم.

وی با بیان اینکه در قانون حفظ آثار ملی و تاریخی بر نگهداری و حفظ این آثار تاکید دارد، گفت: با توجه به این قانون، مراجع قضائی از تخریب آثار تاریخی جلوگیری می‌کنند و در همین راستا امیدواریم، مالکان این سینما تاریخی برای نگهداری از این اثر با میراث فرهنگی همکاری کنند.

ادیب زاده افزود: بررسی و شناسایی محوطه‌ها، تپه‌ها، بناها و مجموعه‌های تاریخی و تهیه فهرست جامع از آنها و نقشه باستان شناسی از وظایف مهم معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران است و بر همین اساس تسلط کامل بر این آثار در استان تهران داریم و مراحل قانونی برای جلوگیری از آسیب رساندن و تخریب آنها در جریان است.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *