گردشگری

بافت تاریخی سنندج سند توسعه گردشگری است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان بافت تاریخی و آثار متعدد در شهر سنندج، می تواند به توسعه صنعت گردشگری کمک کند.

یعقوب گویلیان امروز سه شنبه(9 دی ماه)در دیدار با شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر سنندج اظهار کرد: استفاده از فضاها و ایجاد راهکارهای جدید و مناسب صنعت گردشگری را در سنندج احیاء و زنده خواهد کرد.

وی با اشاره به وجود بافت تاریخی و آثار متعدد در شهر سنندج، افزود: با توجه به بافت تاریخی شهر سنندج و بهره بردن از بافت‌ها و اماکن تاریخی متنوع در این شهر فرهنگی، می توان به توسعه صنعت با ارزش گردشگری کمک کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان به افزایش همکاری میراث فرهنگی و شهرداری تأکید و خاطرنشان کرد: با توجه به انتخاب سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی، اداره‌کل میراث فرهنگی آمادگی لازم را جهت همکاری و تعامل با این ارگان دارد.

حشمت‌الله صیدی شهردار سنندج در ادامه این دیدار، عنوان کرد: میراث فرهنگی و شهرداری دو بال توسعه در شهر سنندج هستند و می توان با ایجاد بستر مناسب و افزایش تعاملات به رونق شهر کمک کرد.

صیدی آثار تاریخی را هویت زنده شهر دانست و خاطرنشان کرد: شهرداری آمادگی لازم برای بازسازی و حفظ ابنیه های تاریخی شهر سنندج را دارد و باید این سرمایه‌های تاریخی به بهترین شکل به آیندگان تحویل داده شود.

لازم به ذکر است در این نشست تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر سنندج و معاونت‌ توسعه و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به بیان راهکارها و موانع پیش رو در حوزه عمران شهری، گردشگری، فرهنگی و صنایع دستی شهر سنندج پرداختند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *