اکوتوریسم

اکوتوریسم اولویت اصلی گردشگری در دیباج

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: اکوتوریسم روشنفکرانه‌ترین نوع گردشگری است و اولویت اصلی گردشگری دیباج،اکوتوریسم باشد.

مهدی قاسمی 5 بهمن‌ماه در دومین جلسه شورای فرهنگی عمومی شهر دیباج دامغان با محوریت میراث‌فرهنگی، گردشگری و چالش‌های آن، اظهار کرد: ایجاد تعادل و توازن در توسعه پایدار گردشگری با توجه به توسعه زیرساخت‌ها و سرعت اطلاع‌رسانی در جهان امری بسیار مهم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه گردشگری به‌روزترین فعالیت اقتصادی و اجتماعی جهان است گفت: اکوتوریسم در مناطق مستعدی چون دیباج می‌تواند در اشتغال‌زایی و درآمدزایی موثر باشد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان همگانی کردن حفاظت از میراث‌فرهنگی، شناسایی و احیاء صنایع‌دستی و حفظ منابع‌طبیعی موجود در محور چشمه علی-کلاته رودبار- دیباج را از عوامل موثر در توسعه فرهنگ و رشد گردشگری این منطقه دانست.

امام‌جمعه دیباج با اشاره به اینکه قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری طبیعی دیباج  به‌عنوان یکی از ثروت‌های خدادادی این شهر است، گفت: اکوتوریسم اولویت اول گردشگری دیباج  است.»

حجت‌الاسلام حسین قریب‌بلوک افزود: تسریع در صدور مجوز اقامتگاه‌های بوم‌گردی، خانه‌های مسافر، تفرجگاه‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی باهدف تقویت زیرساخت‌های اقامتی در دیباج، یکی از مهم‌ترین عوامل جذب گردشگر داخلی و خارجی در این شهر است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان نیز با اشاره به آئین‌ها و سنت‌های قدیم شهر دیباج گفت: پیشینه تاریخی دیباج از مهم‌ترین مسائلی است که در حوزه فرهنگ باید به آن توجه شود و از فراموشی این آداب و رسوم جلوگیری شود.

حسین امینیان افزود: باید با کمک و فعالیت فعالان فرهنگی، آداب ‌و رسوم دیباج را احیا کرده و به نسل جوان منتقل کنیم.

اجرای طرح همیار گردشگر با همکاری نمایندگی اداره آموزش‌ و پرورش دیباج از مصوبات اصلی این جلسه بود.

دیباج شهری زیبا و کوهستانی در ۵۵ کیلومتری شمال شهر دامغان است که در بهار و تابستان سرسبز، خنک و مطبوع و در پاییز و زمستان سرد و عمدتا پوشیده از برف است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *