آبشار قینرجه

آبشار “قینرجه” تکاب در فهرست آثار طبیعی ایران به ثبت رسید

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: پس از تدوین پرونده ثبتی آبشار قینرجه تکاب و ارسال آن به وزارت میراث فرهنگی کشور، این اثر در هفتم بهمن ماه ۹۹ در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت رسید.

جلیل جباری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه اظهار داشت: پس از تدوین پرونده ثبتی آبشار قینرجه تکاب و ارسال آن به وزارت میراث فرهنگی کشور، این اثر در هفتم بهمن 99 در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت رسید.

وی تصریح کرد: این آبشار در 50 کیلومتری شمال شهرستان تکاب و دامنه‌های غربی کوه بلقیس و در روستای قینرجه از روستاهای بخش تخت سلیمان واقع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: منطقه قینرجه یکی از مناطق ییلاقی و با صفای تکاب، با کوهستان‌ها، چشمه‌ها و مناظر طبیعی زیبا یکی از مناطق گردشگرپذیر شهرستان تکاب به شمار می آید که سالانه پذیرای چندین هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی است.

جباری بیان کرد: چشمه‌های آبگرم طبیعی، آبشار قینرجه شهرستان تکاب و طبیعت بکر و زیبا این روستا را به یکی از روستاهای هدف گردشگری منطقه بدل کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در سال‌های اخیر زیر ساخت‌های گردشگری مناسبی در این روستای هدف گردشگری ایجاد و احداث شده است که این فعالیت‌ها هنوز هم ادامه دارد.

منبع:تسنیم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *