تورهای نوروزی

هشدار درباره فروش بلیت تورهای نوروزی در شروع پیک چهارم کرونا

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: آغاز فروش بلیت تورهای نوروزی و اقدام به سفرهای غیرضروری می‌تواند خطرآفرین باشد و نباید ساده‌انگاری کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود مردانی فوق تخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: خوشبختانه بخش اعظم کشور از وضعیت قرمز خارج شده است و عمده شهرها در وضعیت آبی و زرد هستند، حتی تعداد شهرهایی که وضعیت نارنجی دارند کم شده است و با توجه به کاهش آمار امیدواریم در آینده به مرحله کنترل کامل ویروس برسیم.

او ادامه داد: برخی از مردم به دلیل بهبود شرایط و تغییر رنگ شهرها فکر می‌کنند کرونا تمام شده است و باید زندگی عادی خود را از سر بگیرند و حتی بعضا دیگر از ماسک هم استفاده نمی‌کنند و اقدام به مسافرت می‌کنند. در حال حاضر شاهد آغاز ثبت نام تورهای مسافرتی نوروزی هستیم که این رفتارها می‌تواند خطرناک و تبعات سختی در پیش داشته باشد.

مردانی افزود: بهبود شرایط استان‌ها و کاهش آمار نباید موجب فریب مردم بشود تا با ساده انگاری به دام پیک‌های جدید کرونا بیفتند. مردم ما قرار نیست کار سختی انجام دهند، بلکه تنها خواسته ما از مردم فهیم، ادامه دادن به رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک است. همه تلاش مسئولان بر این است که تا اواخر بهمن موضوع واکسیناسیون وارداتی و داخلی آغاز شود و ادامه پیدا کند تا عده زیادی از مردم تا سال آینده واکسیناسیون را انجام داده باشند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در مورد کرونای انگلیسی گفت: این نوع جهش‌یافته از ویروس کرونا، نسبت به جهش‌های قبل که در بین جوانان و افراد کم سن و سال شیوع کمتری داشت، در بین جوانان و کودکان شایع‌تر و شدت علائم و سرایت‌پذیری آن نیز بسیار بیشتر از نوع قبل است و طبق آخرین آماری و اطلاعات متاسفانه میزان مرگ و میر ویروس جهش‌یافته انگلیسی، بسیار بیشتر از ویروس کرونای چینی است و همین مورد باید هشداری باشد تا تمام مبتلایان به این نوع از ویروس، رصد شوند و بتوان با آگاهی از سرایت سریع آن جلوگیری کرد.

او گفت: طبق گفته‌های وزیر بهداشت، تا کنون ۷مورد مبتلا به کرونای انگلیسی، در ایران داریم و تا این لحظه مورد جدید ابتلا گزارش نشده است، اما هر لحظه امکان سرایت وجود دارد.

مردانی بیان کرد: با توجه به تعطیلات پیش رو به ویژه تعطیلات نوروزی، مردم باید نکاتی را رعایت کنند که ساده و تکراری به نظر می‌رسد، اما مداومت بر آن می‌تواند نقش بسیار مهمی در بهبود شرایط داشته باشد. این نکات شامل شست و شوی مکرر دست، استفاده از ماسک از منزل تا منزل، پرهیز از حضور در تجمعات و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از سفرهای غیرضروری است که با رعایت این نکات با کمک خدا می‌شود بساط این بیماری را حتی تا عید نوروز جمع کرد.

منبع:همشهری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *