مازندران

آخرین وضعیت کرونا در مازندران

نزدیک به یک سال از ورود کرونا به کشور می گذرد اما همچنان این ویروس مهلک در کشور می تازد و قربانی می گیرد،مازندران نیز که تا چندی پیش قرمز بود اکنون رنگ نارنجی به خود گرفته اما بیم ان می رود عادی انگاری این بیماری دوباره وضعیت بحرانی را برای استان رقم زند،تاکنون ۱۲۵۱ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان های این خطه بستری هستند.

هر چند احمد حسین زادگان در جلسه ستاد مقابله با کرونا مازندران با عنوان اینکه پس از تلاش عوامل دست اندرکار و همراهی مردم استان در رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد کاهش روند بیماری کرونا در استان هستیم، خاطر نشان کرده که برخلاف استان های دیگر، مازندران پیک سومش بسیار آرام بوده لیکن باید آگاه بود که وضعیت همچنان شکننده است و همه باید با رعایت پروتکل های بهداشتی در پایدار کردن و کنترل شرایط اهتمام کنند.

حسین زادگان گفته با توجه به فاصله نزدیک شهرها و روستاها به هم و تردد زیاد به روستاها و همچنین تردد درون شهری و برون شهری، توقع می رود که همه مثل گذشته با حساسیت نسبت به افزایش بیشتر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی تلاش نمایند.

استاندار با اشاره به این که پروتکل ها توسط مردم و اصناف رعایت شده است و جای قدردانی دارد، تصریح کرده نظارت در رعایت پروتکل های بهداشتی در ترمینال ها و پایانه های حمل و نقل درون شهری تشدید شود.

حسین زادگان تاکید کرده دورهمی های خانوادگی یکی از آسیب های ما در شیوع و ابتلای کرونا است و باید با اطلاع رسانی و افزایش آگاهی جامعه مانع این اتفاق ها شویم.

وی با بیان این که مازندران از مقاصد گردشگری است و در آخر هفته، شمار قابل توجهی از مسافران به این استان قصد سفر دارند، بنابراین پروتکل های بهداشتی و محدودیت های تردد کماکان در شهرهای نارنجی پابرجاست، یادآورشده بنابراین تاکید بر این است مردم استان های دیگر به ویژه استان های تهران و البرز از سفر به استان مازندران به غیر از موارد ضروری خودداری کنند؛ کما اینکه اعمال جرایم و برخوردهای قانونی کماکان پابرجاست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران،سید عباس موسوی رئیس  این دانشگاه، اعلام کرد: ظرف ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۱۳ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: ظرف همین مدت تعداد ۲۲۵ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۲۴ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند ، تصریح کرد: از این تعداد ۲۱۴ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

آخرین آمار کرونا در بابل

بر اساس گزارش روابط‌ عمومی و امور بین ‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل در حال حاضر ۲۲۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر اساس این آمار در ۲۴ ساعت گذشته ۴۲بیمار جدید بستری و ۴۳ بیمار هم ترخیص شدند و  ۳۵ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند

به گزارش ایسنا، در حال حاضر ۱۲۵۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های تحت حمایت دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *