کرمان

افتتاح چهار اقامتگاه بومگردی به مناسبت دهه‌ فجر در کرمان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: به مناسبت ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی چهار اقامتگاه بومگردی با اعتبار بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال در این استان افتتاح می‌شود.

فریدون فعالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقامتگاه های بومگردی در شهرستان‌های کرمان، فهرج، بافت و عنبرآباد به بهره برداری می رسند که در مجموع ۱۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می کنند.

وی تصریح کرد: بیشتر اقامتگاه‌های بومگردی در مناطق راه‌اندازی می‌شود که دارای زیرساخت های اقامتی نیستند و گردشگرانی زیادی در این مناطق حضور می‌یابد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: همچنین در دهه فجر، خانه صنایع‌دستی شهرستان فهرج با همکاری بخش‌خصوصی و با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال و برای آموزش و تولید صنایع‌دستی در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین تعداد پنج کارگاه صنایع‌دستی با اعتباری معادل  پنج میلیارد ریال در ایام دهه‌فجر، با هدف آموزش صنایع‌دستی بومی همچون سوزن‌دوزی سنتی، پته‌دوزی، حصیربافی و چرم‌دوزی در شهرستان فهرج افتتاح خواهد شد.

فعالی اظهار داشت: بهره برداری از طرح شبکه برق‌رسانی روستای جهانی میمند و افتتاح فاز دوم مجموعه تفریحی و پذیرایی راور و رستوران سنتی صباح شهرستان عنبرآباد نیز از دیگر طرح های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان در دهه فجر است.

وی گفت: در حال حاضر ۳۳۵ اقامتگاه بومگردی در استان کرمان فعالیت دارد که از این حیث رتبه اول کشور را داریم.

استان کرمان با هفت اثر جهانی، ۷۰۰ اثر ملی و هزاران جاذبه تاریخی و طبیعی از مهمترین مقاصد گردشگری کشور است.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *