اقامتگاه

خانه سریال نون. خ اقامتگاه بوم‌گردی می‌شود

خانه نورالدین خانزاده در فصل دوم سریال نون. خ در روستای پریان کندوله کرمانشاه تبدیل به اقامتگاه بوم‌گردی می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به فیلمبرداری فصل دوم سریال “نون. خ” در روستای پریان کندوله کرمانشاه اظهار کرد: اخیرا برای خانه‌ای که در این فصل از سریال محل زندگی نقش اصلی فیلم یعنی نورالدین خانزاده بود، مجوز تبدیل به اقامتگاه بوم گردی را صادر کرده‌ایم.

اصغر رشنو تصریح کرد: مالک این خانه با توجه به نوع بنا و معماری آن که نماد یک خانه روستایی به تمام  معناست، قصد دارد آن را به اقامتگاه بوم گردی تبدیل کند و دراین راستا درخواست صدور مجوز از میراث فرهنگی استان را داشته که ما نیز با بررسی جوانب مجوز آن را صادر کردیم.

وی افزود: زیربنای این واحد مسکونی روستایی حدود ۲۱۰ متر است و حجم سرمایه گذاری که مالک برای آن می‌خواهد انجام دهد حدود یک و نیم میلیارد تومان است که اشتغالزایی پنج نفر را نیز به دنبال دارد.

رشنو گفت: از آنجایی که این خانه روستایی در لوکیشن‌های سریال “نون. خ۲” بوده، قطعا با تبدیل آن به اقامتگاه بوم گردی و تبلیغات در فضای مجازی پذیرای گردشگران زیادی خواهد بود.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: این واحد مسکونی در روستای پریان دهستان کندوله واقع شده که یکی از دهستان های هدف گردشگری استان است که همچنان بافت سنتی و تاریخی خود را حفظ کرده است.

وی تاکید کرد: عدم دخل و تصرف در بافت سنتی خانه‌های روستایی این دهستان باعث شده تا خود مردم نیز راغب باشند سرمایه گذاری‌هایی در حوزه گردشگری در روستاهایشان انجام گیرد.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان افزود: طبیعت بکر و چشم‌انداز طبیعی زیبا، باغ‌های فراوان، آثار تاریخی، چشمه‌ها و رودخانه‌های خروشان و مردمان میهمان نواز از جمله جاذبه‌هایی است که در روستاهای منطقه کندوله کرمانشاه وجود دارد که می تواند برای گردشگران جذاب باشد.

منبع:همشهری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *