کهگیلویه و بویراحمد

اعزام زائران حج کهگیلویه و بویراحمد مستقیم انجام می‌شود

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با همکاری سازمان حج و زیارت و در صورت وجود زائر، اعزام این زائران به حج و عتبات عالیات به شکل مستقیم انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین کلانتری در دیدار با علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت کشور، افزود: استان دارای یک درصد جمعیت و یک درصد وسعت کشور بوده و ۲۰ درصد نفت و گاز کشور در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد منابع آبی کشور در این استان تأمین می‌شود، تصریح کرد: در بخش جنگل‌ها و مراتع نیز ۸ درصد جنگل‌های کشور متعلق به کهگیلویه و بویراحمد است.

کلانتری، کهگیلویه و بویراحمد را قطب گیاهان دارویی در کشور دانست و گفت: ۹۰ درصد مساحت کهگیلویه و بویراحمد را منابع طبیعی تشکیل می‌دهد. همچنین استان قطب گردشگری کشور بوده و کهگیلویه و بویراحمد سرزمین چهار فصل ایران است.

وی با تاکید بر اینکه ۹۶ درصد مردم این استان شیعه هستند، خاطرنشان کرد: این استان نسبت به جمعیت بیش‌ترین حضور در جنگ تحمیلی و بیش‌ترین تعداد شهید در کشور را داراست.

وی ابراز کرد: رژیم منحوس پهلوی دو بار چندین نقطه از این استان را بمباران کرده و این مردم با غیرت پای نظام و آرمان‌های انقلاب ایستادند.

کلانتری با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد پیش از انقلاب رشد مطلوبی نداشته است، ابراز داشت: بعد از پیروزی انقلاب شاهد پیشرفت‌های محسوسی در این استان هستیم و به عنوان نمونه در حوزه مسکن در دولت تدبیر و امید یک و نیم برابر ۳۵ سال گذشته رشد شکل گرفت.

استاندار با اشاره به اینکه این استان پیش از انقلاب یک کیلومتر آسفالت نداشت، افزود: از سال ۹۲ تاکنون در زمینه بزرگراه‌ها میزان بزرگراه‌ها از ۵۰ کیلومتر به ۴۲۰ کیلومتر رسیده و بیش از ۴۰۰ کیلومتر دیگر در دست اجرا است.

وی افزود: اقدامات توسعه‌ای در استان اجرایی شده، اما نیازهای مردم استان بیش از این موارد است.

استاندار با بیان اینکه مردم استان به خاطر سبقه دینی، مذهبی و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت استقبال خوبی از سفرهای زیارتی دارند، تصریح کرد: انتظار می‌رود استان در بحث اعزام زائران مستقل باشد.

کلانتری افزود: امید است در آینده پرواز مستقیم از نجف و حج از سوی استان انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: ما جهت رفاه حال شهروندان و تسهیل امور زیارت مردم استان، برای هرگونه همکاری با سازمان حج و زیارت اعلام آمادگی می‌کنیم.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *