یزد

گرانی «حاج خلیفه‌های» یزد را زمین‌گیر کرد

قنادی‌ها را در یزد به عنوان حاج خلیفه می‌شناسند که قدمت فعالیت برخی از آنها به بیش از ۱۰۰ سال می‌رسد و این حاج خلیفه‌ها اکنون سخت‌ترین شرایط را به دلیل گرانی شکر و روغن سپری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، برخی کارگاه‌های شیرینی‌پزی یزد از مهمترین بنگاه‌های اشتغالزایی به شمار می‌روند و برخی از آنها حتی تا بالغ بر ۱۵۰ نفر را به کار گرفته‌اند.

فروش خوب شیرینی‌های یزد و مشتری‌های فراوان حاج خلیفه‌ها هم توسط مسافران و گردشگران و هم خود مردم یزد هر روز این کارگاه‌ها را رونق بخشیده و علاوه بر درآمدزایی خوب در حوزه سوغات و گردشگری، بخش قابل توجهی از تقاضای اشتغال استان به ویژه مرکز استان را پاسخ داده است.

اما بزرگترین حاج خلیفه‌های یزد این روزها به دنبال گرانی روغن و شکر با مشکلات جدی مواجه شده‌اند و از آنجا که ناچارند از بازار آزاد خرید کنند، گاه با نبود این دو ماده اولیه و گاه با گرانی دور از حد انتظار آن مواجه هستند.

این امر بر افزایش قیمت شیرینی به ویژه باقلوا و قطاب به عنوان دو سوغات اصلی این شهر تأثیر گذاشته و مشتریان آن را کاهش داده و استمرار افت فروش در یک دوره زمانی، تعدیل نیرو را به دنبال داشته است.

حاج خلیفه‌های یزد خواستار پیگیری این موضوع توسط جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت هستند.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *