هتل

اقامت در هتل-کتابفروشی عجیب ژاپنی

جهان هنوز با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و یک سال است سفر به آرزویی دور و دیر تبدیل شده است. در این میان، می‌توان خود را با دیدن تصاویری از جاذبه‌های گردشگری در کشورهای مختلف سرگرم کرد. برای علاقه‌مندان کتاب تماشای عکس‌های هتل-کتابفروشی عجیب در توکیو لذتبخش‌ خواهد بود.

به گزارش همشهری آنلاین، هتل-کتابفروشی «بوک اند بِد» (Book And Bed) در توکیو، جایی است برای کتاب خواندن و اقامت. تلفیق کتابفروشی و اقامتگاه برای علاقمندان به کتاب جذاب است، چرا که می‌توانند بدون نگرانی از گذشت زمان، در کتابفروشی بمانند و کتابی را که می‌خواهند بردارند و بلافاصله در تختی گرم و نرم بخوانند.

این کتابفروشی در توکیو، دارای چهار شعبه است و دارای هزاران جلد کتاب به زبان‌های ژاپنی و انگلیسی و همین‌طور راهنمای سفر مخصوص جهانگردها. تخت‌خواب‌ها و کتاب‌ها یک‌ جا هستند و اگر به قفسه‌های کتاب نگاه کنید، متوجه می‌شوید که درست پشت قفسه‌ها، اتاقک‌هایی تعبیه شده تا اهل مطالعه بتوانند در حالی که خود را در پتو پیچیده‌اند، در کنج دنجی کتاب بخوانند.

ترکیب اقامت و کتاب، شاید آدمی را یاد کتاب‌فروشی افسانه‌ای شکسپیر و شرکا در پاریس بیندازد که برای دومین بار، توسط جرج ویتمن در میانه سده بیستم میلادی راه‌اندازی شد. ویتمن به علاقمندان سرگردان کتاب اجازه می‌داد شب را در کتابفروشی بمانند و در ازایش، شرح حال مختصری از خود بنویسند و در کار کتابفروشی هم کمک کنند.

شعار کتاب‌فروشی زیبای ژاپنی این است: یک کتاب برای روز، کتابی هم برای شب. چیزی که آرزوی علاقمندان به دنیای کتاب‌ها است. البته در روزگار شیوع کرونا، گاه و بی‌گاه شعبه‌های این هتل-کتابفروشی تعطیل می‌شوند و در ایامی هم که تعطیل نیست، وضعیت سلامت اقامت‌کنندگان مرتب ارزیابی می‌شود.

منبع:همشهری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *