تخت جمشید

تخت جمشید به نسل پنجم شبکه اینترنتی مجهز می شود

 وزیر ارتباطات گفت: مجموعه جهانی تخت جمشید به نسل پنجم شبکه اینترنتی مجهز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد آذری جهرمی چهارشنبه شب در بازدید از مجموعه جهانی تختجمشید ضمن ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته در این مجموعه طی سال‌های اخیر اظهار داشت: تخت جمشید یک مقصد گردشگری منحصر به فرد در کشور است و این مقصد گردشگری نیازمند خدمات مطلوبی در زمینه اینترنت و سایر امکانات رفاهی در زمینه ارتباطات بوده که لازم است شرایط مطلوب‌تری برای گردشگران فراهم آید.

وی با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های لازم به منظور تقویت اپراتورهای تلفن همراه عنوان کرد: با پیشنهاد استاندار فارس و با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط وزارت ارتباطات و شرکت‌های مجری، مجموعه جهانی تخت جمشید به نسل پنجم شبکه اینترنتی با سرعت بالا مجهز خواهد شد.

مصیب امیری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس نیز در این بازدید بر اهمیت و لزوم ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی در راستای امکانات رفاهی گردشگران تاکید کرد.

حمید فدایی، مدیر پایگاه میراث جهانی نیز در نشستی که پس از بازدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مجموعه جهانی تخت جمشید، برگزار شد، اظهار داشت: هر ساله مجموعه جهانی تخت جمشید، شاهد حضور گسترده گردشگران از سراسر کشور و خارج از کشور است که ضرورت دارد متناسب با این شرایط حضور، امکانات ارتباطی و فناوری‌های مربوط به اطلاعات و پردازش آنها که از اساسی‌ترین زیرساخت‌های گردشگری محسوب می‌شود، در این بستر جهانی مورد توجه قرار گیرد.

وی در زمینه پیشنهادات و مطالبات مجموعه‌های جهانی تخت جمشید، نقش رستم و پاسارگاد نیز عنوان کرد: موضوعی که در محوطه‌ها و بناهای میراث فرهنگی در مقیاس جهانی مطرح است، امکانات مربوط به نیازها و خواسته‌های گردشگران است که یکی از مهمترین آنها زیرساخت‌های ارتباطی نظیر اینترنت و سرعت مناسب آن است.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید اضافه کرد: افزایش پهنای باند، راه اندازی وای فای، ارتقا قابلیت‌های نقاط دسترسی و فیبر نوری نیز شرایط کیفی مناسب‌تری را برای خدمات به گردشگران فراهم می‌کند.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *