دستورالعمل‌های بهداشتی

ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سفرهای نوروزی

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سفرهای نوروزی ضروری است، گفت: هدف ما تسهیل یا تشویق به سفر نیست اما افرادی که ناگریز به سفر هستند باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و نباید عادی انگاری شود.

ارسلان زارع امروز در ستاد تسهیلات نوروزی که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تقارن آن با فرارسیدن نوروز، اظهار کرد: پیش‌بینی‌ها این است که در سال آتی انشاالله کرونا مهار می‌شود زیرا واکسن کرونا تولید شرکت‌های داخلی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و شرایط به گونه‌ای می‌شود که انشاالله در آستانه فرارسیدن سال ۱۴۰۱ از عموم هموطنان برای سفر به گیلان دعوت خواهیم کرد.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی گیلان افزود: از دلایلی که گیلان همواره به عنوان مقصد گردشگری هموطنان انتخاب می‌شود، طبیعت چشمگیر و فرح‌بخش بوده و یکی از مهم‌ترین دلایل مردم مهمان‌نواز این خطه است؛ سال گذشته علی‌رغم محدودیت‌های کرونایی سفرها به صورت خیلی محدود اتفاق افتاد.

وی با تاکید بر اینکه نیاز است در تعطیلات نوروزی پیش‌رو اقدمات مسئولیت‌پذیری در سفرهای نوروزی به نحو شایسته انجام گیرد، گفت: شرح وظایف هر دستگاه اجرایی مشخص و ابلاغ شده، لازم است همه اجرای آن را در دستورکار قرار دهند. امسال باید همصداتر باشیم خصوصا رسانه‌ها می‌توانند اقدامات خوبی در راستای اغناسازی و یکصدایی انجام دهند.

زارع با بیان اینکه گیلان دومین استان در شیوع کرونا بود لذا در خیلی از موارد سختگیری‌های شدیدی در جهت کنترل و کاهش کرونا انجام گرفت، ادامه داد: اکنون هم در شرایط ایام تعطیلات نوروزی ضرورت دارد مسائل واقع بینانه بیان شود، هدف ما تسهیل یا تشویق به سفر نیست اما افرادی که ناگریز به سفر هستند باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و یادمان باشد شرایطی ایجاد نکنیم که عادی انگاری شود لذا از القای عادی سازی جلوگیری شود تا مبادا بعد از تعطیلات نوروزی مردم نسبت به دستورالعمل‌های بهداشتی بی تفاوت باشند.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سفرهای نوروزی ضروری است، خاطرنشان کرد: باید تصمیمات و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا دقیق اجرایی شود. همچنان ممنوعیت اقامت در مدارس و مهمانسراهای دولتی در همه شهرستان‌ها برقرار است. ضمن اینکه برپایی چادر در بوستان‌ها، پارک‌ها و مراکز تفریحی نیز ممنوع اعلام شده است و در این راستا نظارت‌ها و بازرسی دقیق انجام گیرد تا خلاف دستورالعمل‌ها اسکان در موارد ممنوعه انجام نگیرد.

وی تاکید کرد: باید چهره شهرها بازگوکننده عید و شادمانی باشد زیرا تقارن اعیاد شعبانیه با نوروز را باید جشن گرفت، چرا در شهرها به دلیل این مناسبت‌های ملی و مذهبی مهم آذین‌بندی و چراغانی و فضاسازی متناسب با نوروز انجام نگرفته است. باید همه ۵۳ شهر و همچنین روستاها متناسب با این ایام فرخنده فضاسازی شوند.

زارع با بیان اینکه در شهرستان‌ها هم ستاد و کمیته‌های متناسب تا روز شنبه، ۳۰ اسفند تشکیل شود، گفت: کمیته‌های تخصصی ذیل ستاد سفرهای نوروزی در خصوص استفاده از ظرفیت‌ شهرداری‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد برای فضاسازی محیطی برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

استاندار گیلان ضمن قدردانی از تلاش‌های پلیس راه و راهور استان و با تاکید براینکه طرح‌های ویژه ترافیکی در ایام تعطیلات نوروزی اجرا شود،افزود: می‌توان با آگاهی‌بخشی، ایجاد زیرساخت مناسب، بهبود وضعیت راه‌ها، روشنایی نقطه‌ای، ایمن‌سازی در جهت کاهش آمار جانباختگان حوادث جاده‌ای خصوصا عابران پیاده و راکبان موتور سیکلت اقدام کرد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *