پارک جنگلی قلعه رودخان

پارک‌های جنگلی ایران را می‌شناسید؟

در این گزارش پارک‌های جنگلی ایران را معرفی کردیم.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش به معرفی زیباترین پارک‌های جنگلی ایران پرداختیم.

پارک ملی نایبند

این پارک استان بوشهر است و مساحتی حدود ۴۶ هزار هکتار دارد. گونه‌های مختلفی از گیاهان از جمله درخت انجیر معابد، انار شیطان و … در آن وجود دارد. گونه‌های جانوری و پرندگان این پارک ملی نیز از جمله بز، جبیر، روباه و … هستند.

پارک جنگلی قلعه رودخان

بخش اعظم پارک قلعه رودخان كوهستانی می‌باشد و دارای طبیعتی بسیار زیباست. این پارک یک قلعه تاریخی دارد که از بزرگ‌ترین دژهای نظامی ایران است و پیشینه آن به قرن پنجم یا ششم هجری قمری می‌رسد.

پارک ملی بوجاق

پارک بوجاق در شمال شرقی رشت و در شهر کیاشهر استان گیلان قرار دارد. بوجاق منطقه‌ای شکار ممنون است. از گونه‌های جانوری می‌توان به پرنده‌های بی نظیری مانند آبچلیک، اکراس، غاز خاکستری و گیلانشاه اشاره کرد. این پارک ملی یکی از معدود زیستگاه‌های فک خزری در حال انقراض ایران است.

پارک جنگلی شور‌آب

این پارک در نزدیکی پل دختر واقع شده و دارای جاده آسفالت، آلاچیق و دیگر امکانات رفاهی است. پارک جنگلی شورآب به دلیل وجود درختان انبوه بلوط و آب هوای معتدل هر سال در فصل بهار گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

پارک جنگلی بی بی یانلو
بی بی یانلو جزو جنگل‌های هیرکانی غربیست و در ۵ کیلومتری آستارا واقع شده. این پارک جاذبه‌های طبیعی زیبا و خاصی دارد.

پارک جنگلی چیتگر

چیتگر از پارک‌های جنگلی معروف تهران است که در قسمت غربی شهر قرار دارد. این پارک علاوه بر فضای سبز و طبیعت زیبا امکانات تفریحی مثل پیست اسکیت، پیست دوچرخه سواری برای مردم فراهم کرده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *