نمایشگاه مجازی

نمایشگاه مجازی آثار موزه‌ای معدن‌کاوی ‌ایران و آلمان گشایش یافت

نمایشگاه مجازی «مرگ در نمک، روایت باستان‌شناسانه از سرزمین پارس» به میزبانی موزه معدن آلمان بوخوم و نمایشگاه مجازی «انسان در جستجوی معادن» به میزبانی موزه ملی ایران گشایش یافت.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت، نمایشگاه مجازی “مرگ در نمک، روایت باستان‌شناسانه از سرزمین پارس” به میزبانی موزه معدن آلمان بوخوم و نمایشگاه مجازی “انسان در جستجوی معادن: گزیده ای اژ آثار معدنکاری باستانی موزه معدن آلمان در بوخوم  به میزبانی موزه ملی ایران ” چهارشنبه ۱۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ همزمان در ایران و آلمان و با حضور مقامات سیاسی و فرهنگی دو کشور(سفارت ایران و آلمان، سرکنسولگری ایران در فرانکفورت، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ایران، وزیر فرهنگ ایالت نورد راین وستفالن، موزه ملی ایران، موزه باستان شناسی بوخوم، موزه باستان شناسی فرانکفورت و موزه باستان شناسی مردان نمکی زنجان)  گشایش یافت.

موزه ملی ایران و موزه معدن آلمان در بوخوم در راستای تفاهم نامه همکاری که در سال ۱۳۹۶ امضا شده است، همکاری‌های موزه‌ای دارند و در راستای تعاملات و برنامه‌های مشترک این دو موزه در صدد برگزاری نمایشگاه‌های فیزیکی متقابلی از آثار تاریخی و فرهنگی یکدیگر مرتبط با موضوع معدنکاوی باستان بوده‌اند.

با توجه به ادامه محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری بیماری کرونا در مرحله اول نمایشگاه‌ها به صورت مجازی و هم‌زمان از طریق وبگاه‌های هر دو موزه و به صورت رایگان برای بازدیدکنندگان در سراسر جهان قابل بازدید است.

نمایشگاه “مرگ در نمک، روایت باستان‌شناسانه از سرزمین پارس”به فعالیت های باستان شناسی و  یافته‌های باستان‌شناسی معدن نمک چهر آباد زنجان می‌پردازد و در وبگاه موزه معدن آلمان در شهر بوخوم آماده بازدید مجازی است.

همچنین همزمان نمایشگاه “انسان در جستجوی معادن: گزیده ای اژ آثار معدنکاری باستانی موزه معدن آلمان در بوخوم”در وبگاه موزه ملی ایران قابل بازید مجازی است در این نمایشگاه  بیش از ۲۰۰ قلم آثار تاریخی و فرهنگی با موضوع تاریخچه معدنکاوی از بیست کشور جهان   از دوره پارینه سنگی تا دوره معاصر به نمایش در آمده است.

این نمایشگاه‌های مجازی ۱۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۰مطابق با ۷ آوریل ۲۰۲۱  به صورت هم زمان در ایران و آلمان با حضور مقامات سیاسی و فرهنگی دو کشور گشایش یافت.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *