بابلسر

نخستین باغ موزه گیاه شناسی خاورمیانه در بابلسر ایجاد می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بابلسر از ایجاد اماکن متعدد گردشگری برای افزایش ماندگاری مسافر در این شهرستان خبر داد و گفت: : نخستین باغ موزه گیاه شناسی خاورمیانه در بابلسر ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  مازندران،  بابلسر یکی از شهرستان‌های زیبا و شمالی کشور بوده که به واسطه برخورداری از مواهب الهی و جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر، سالانه پذیرای مسافران زیادی از اقصی نقاط ایران و جهان است.

متاسفانه این شهرستان زیبا علیرغم برخورداری از قابلیت‌های طبیعی و گردشگری متعدد، از زیرساخت گردشگری مناسبی برخوردار نبوده که نیازمند ایجاد و راه اندازی بسترهای مناسبی در این حوزه است.

بی‌تردید گردشگری و صنعت توریسم در مازندران در دریا ساحل رودخانه و جنگل خلاصه نمی‌شود و همگی باید دست در دست یکدیگر تلاش کنند تا علاوه بر حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست در راستای معرفی صحیح و اصولی فرهنگ اصیل و بومی محلی مازندران گام بردارند.

غلامرضا چشمه‌نور، رئیس اداره گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی بابلسر در گفت‌وگو با تسنیم ظهار داشت: وقتی صحبت از گردشگری می‌شود شاید بیشترین توجه ما به سمت دریا سوق پیدا کند اما بنده از زمان حضور در بابلسر سعی کردم جاذبه‌ها و اماکن گردشگری در شهرستان ایجاد شود تا از این طریق ماندگاری مسافران در این شهرستان افزایش پیدا کند.

وی افزود: در حوزه گردشگری در سال گذشته موزه‌ای را در سطح شهرستان ایجاد کردیم تحت عنوان باغ موزه بونسای که در زمین  6300 متر مربع با بیش از 50 گونه گیاهی و درختی و با رنگ و بویی که در خود دارند روح بازدیدکنندگان را جلا می‌دهند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بابلسر با بیان اینکه این باغ موزه اولین موزه گیاه شناسی بونسای در کشور و غرب خاورمیانه است، خاطرنشان کرد: این باغ موزه که دو سال پیش اقدام به راه اندازی کرد با همت سرمایه‌گذار و بر اساس مقررات و استانداردهای اداره‌ میراث فرهنگی، مجوز آن از سوی وزارتخانه صادر شد و در روستای افراتخت بهنمیر شهرستان بابلسر به زودی افتتاح می‌شود.

چشمه‌نور ادامه داد: در حوزه دریایی به عنوان مقصد گردشگری دو آب بندان در روستاهای ازنوا و اجاکسر شهرستان بابلسر موافقت اصولی خود را دریافت کردند، اقدامات اولیه انجام، سرمایه‌گذار معرفی و امسال بهره‌برداری می‌شود تا مسافران بتوانند از این فضا نیز استفاده کنند.

وی افزود: یک مرکز آب‌درمانی نیز در روستای تازه آباد بابلسر با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث بوده که تا پایان تابستان امسال بهره‌برداری می‌شود تا به عنوان نخستین مرکز آب درمانی مازندران به مسافران و گردشگران خدمات ارائه کند.

چشمه‌نور با اشاره به اینکه دو مورد اسکله دریایی در روستای نفت‌چال و پارکینگ سوم بابلسر ایجاد می‌شود، گفت: هتل آپارتمان سه ستاره اسفندیار در شهر بابلسر و باغ شمس به عنوان گردشگری کشاورزی در هادی‌شهر ایجاد می‌شود تا به عنوان مقصد گردشگری مورد استفاده مسافران و گردشگران قرار گیرد.

منبع:تسنیم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *