زنجان

برگزاری دومین جشنواره مجازی شیرینی‌های سنتی در زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، از برگزاری دومین جشنواره استانی پخت شیرینی خانگی ویژه ماه مبارک رمضان به ‌صورت مجازی خبر داد.

به ‌گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، امیر ارجمند گفت: دومین جشنواره استانی پخت شیرینی خانگی ویژه ماه مبارک رمضان با هدف ترویج تهیه شیرینی خانگی از مواد اولیه طبیعی و سالم برگزار می‌شود.

وی افزود: در این جشنواره شرکت‌کنندگان اقدام به پخت شیرینی خانگی ویژه ماه مبارک رمضان کرده و تصاویر آن را به ‌صورت عکس و فیلم به نشانی صفحه مجازی اینستاگرام zanjan_cthh ارسال می‌کنند که از نفرات برتر به همراه جوایز نفیس صنایع‌دستی زنجان قدردانی خواهد شد.

این مسئول در خصوص نحوه برگزاری این جشنواره تصریح کرد: مهلت ارسال آثار تا روز ۳۰ ماه مبارک رمضان است و اسامی برندگان هم‌زمان با هفته میراث‌فرهنگی اعلام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان ادامه داد: این جشنواره با هدف آشنایی خانواده‌ها با شیوه‌های تهیه، فرهنگ تغذیه و شناخت بیشتر و احیای شیرینی‌های سنتی قدیم استان و به‌ منظور ترویج فرهنگ پخت شیرینی سالم و استفاده از غذای سالم برگزار می‌شود.

ارجمند خاطرنشان کرد: شیرینی سنتی زنجان می‌تواند در سبد کالاهای سوغاتی استان جای بیشتری را بگیرد و به اشتغال و اقتصاد استان نیز کمک کند و ما امیدواریم در این راستا به اهداف خود دست‌ یابیم و این رویداد بتواند گامی اثربخش در دست‌یابی به توسعه این کسب ‌و کار و معرفی استان باشد و آوازه شیرینی سنتی زنجان را ملی و جهانی کند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *