هوایی

تجارت پرسود بین الملل با حمل و نقل هوایی ایمن

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: اکنون برقراری ارتباط از طریق راه‌های بین المللی هوایی جایگاه مهمی را در تجارت بین الملل کسب کرده است.

عظیم طهماسبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: انسان‌ها از دیرباز در آرزوی پرواز بوده و بارها دستگاه‌هایی را برای اینکار اختراع می‌کردند که هر کدام با شکست مواجه می‌شدند، اما، در سال ۱۹۰۳ برادران رایت برای اولین‌بار موفق به پرواز به وسیله‌ یک موتور پرنده شدند؛ پس از گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی کم‌کم هواپیماهایی ساخته شدند که به منظور تفریح از آن‌ها استفاده می‌شد.

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی ایران و با گذشت ۴ دهه هنوز صنعت هوایی کشور رونق چندانی نداشته که این امر به دلیل فشارهای خارجی و تحمیل تحریم‌های ظالمانه از سوی غرب است؛ مهمترین چالشی که صنعت هواپیمایی کشور و حتی سایر کشورهای جهان با آن مواجه هستند ایمنی در حمل و نقل هوایی بوده که ایران با تمام محدودیت‌ها تقریبا در حفظ امنیت مسافران موفق عمل کرده است.

طهماسبی ادامه داد: با توجه به تغییر و تحول در ساختار اقتصاد جهانی، حمل و نقل هوایی به یک گزینه بسیار مهم در کسب سرمایه تبدیل شده است. به طوری که، ۹۰ درصد از سفرهای گردشگری در سطح جهان از طریق حمل و نقل هوایی بوده و حتی واردات و صادرات نیز از طریق هواپیماهای باربری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون برقراری ارتباط از طریق راه‌های بین المللی هوایی جایگاه مهمی را در تجارت بین الملل کسب کرده است، تصریح کرد: حمل و نقل هوایی در عین حالی که نسبت به سایر سیستم‌های حمل و نقل گران‌تر است، اما دارای مزایایی از جمله سرعت بالا و ایمنی زیاد است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی بیان کرد: بزرگ‌ترین مزیتی که می‌توان برای حمل و نقل از طریق سیستم هوایی در نظر گرفت، ارسال سریع مرسولات و انتقال مسافران در کمترین زمان ممکن به مقصد است.

وی اظهار کرد: درست است که در سال‌های اخیر شاهد سوانح هوایی زیادی بوده‌ایم، اما سیستم حمل و نقل هوایی پس از سیستم ریلی جزء ایمن‌ترین روش‌های حمل و نقل است.

طهماسبی با اشاره به برنامه فصلی فرودگاه بیرجند، گفت: در برنامه تابستانی فرودگاه های خراسان جنوبی تعداد 30 پرواز در طول هفته برقرار است که از این تعداد 4 پرواز در مسیر مشهد-بیرجند-مشهد و 22 پرواز در مسیر تهران-بیرجند-تهران و 4 پرواز در مسیر تهران-طبس-تهران بوده که با توجه به تعداد پرواز یاد شده هیچ روز از ایام هفته بدون پرواز نخواهیم بود و پیش بینی می‌کنیم ظرفیت ایجاد شده پاسخگوی نیاز استان باشد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت استقبال مسافرین و هم استانی‌ها از پرواز ایرتور این پرواز در روزهای پنج شنبه تداوم خواهد داشت و  تلاش خواهیم کرد توسط هواپیمایی ایرتور تعداد پرواز بیشتر به پایتخت و همچنین مسیر های جدید پروازی را برقرار نمایم.

طهماسبی یادآور شد: تمامی پروتکل‌ها در سفرهای هوایی استان رعایت سشده و ما از ابتدای شیوع کرونا ملزم به رعایت این موارد در هواپیما و در جایگاه استراحت مسافران بوده‌ایم.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *